Giriş Tarihi: 30.09.2009

Yatırımcının en büyük korkusu yerel kriz

YASED üyeleri gelecekte Türkiye'deki uluslararası yatırımları en çok etkileyecek olumsuz gelişmeler arasında ilk sırada yerel ekonomik krizi gösterdi

Uluslararası Yatırımcılar Derneği'nin (YASED) 2009'un ikinci Barometre Araştırması'na göre uluslararası yatırımcılar, küresel ekonomik krizin olumsuz etkilerinin 2010 yılından sonra son bulacağını düşünüyor. Yatırımcıların yüzde 40'ı ekonomik ortamın kötüye gideceğini belirtirken, yüzde 63'ü hükümetin açıkladığı yeni teşvik sisteminin bile önümüzdeki dönem yatırım kararlarını etkilemediğini kaydetti. ''Yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?'' sorusuna ''Hayır'' diyenlerin oranı yüzde 40 ile 6 ay önceki ankete göre fazla değişim göstermedi. Katılımcıların yüzde 40'ı ekonomik gelişmelere bağlı olarak yeni yatırım yapmayı düşündüğünü belirtti. Türkiye'deki uluslararası yatırımları en çok etkileyecek olumsuz gelişmenin yerel ekonomik kriz olabileceğini belirten YASED üyeleri, diğer başlıca etkenleri ise uluslararası piyasalarda yaşanacak yeni bir ekonomik dalgalanma ve yerel siyasi kriz olarak sıraladı. YASED Başkanı Piraye Antika, bu yıl doğrudan yabancı sermaye girişinin 5-10 milyar dolar arasında beklediklerini bildirdi. Türkiye'nin cazibe merkezi olması için hikaye yaratması gerektiğini kaydeden Antika "Çok ciddi ev ödevlerimiz var. Mevzuattaki gri alanlar netleştirilmeli" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.