Çarşamba 07.10.2009
Son Güncelleme: Salı 06.10.2009

Avustralya krizden çıkış stratejisini uygulamaya koydu

2009'un ilk yarısında ekonomisi büyüyen Avustralya Merkez faiz oranlarını yükselten ilk G-20 üyesi oldu

KÜRESEL krizin kendini gösterdiği Eylül 2008'den bu yana faiz oranlarını artırarak borçlanma maliyetini yükselten ilk G-20 ülkesi Avustralya oldu. Faiz oranlarını düşürerek borçlanma maliyetini azaltmak, son krizde küresel çapta uygulanan bir stratejiydi. Avustralya Merkez Bankası (RBA) küresel krizden kurtulduğunun ivme kazandığı yönündeki işaretlerle birliktedün faizi çeyrek puan yükselterek yüzde 3'ten yüzde 3.25'e çıkardı. Avustralya'da faiz oranı son 49 yılın en düşük seviyesinde bulunuyordu. RBA, geçen yıl finansal krizin küresel resesyona dönüşmesi üzerine, Eylül 2008 ve Nisan 2009 arasındaki dönemde faiz oranını 425 baz puan düşürmüştü.
'BORSA % 50 ARTTI'
Sağlam bankacılık sektörü, Çin'in Avustralya'dan demir ve diğer hammadde talebi ve hükümetin 37 milyar dolarlık tevşik paketinin yardımıyla resesyona girmekten kurtulan Avustralya, bu yılın ilk yarısında büyüyen ekonomisi gelişmiş tek ülke. Avustralya ekonomisi bu yıl ilk çeyrekte yüzde 0.4 ve ikinci çeyrekte yüzde 0.6 büyüdü. Mart ayından bu yana borsa yüzde 50 arttı.
'İhtiyatlıyız'
RBA Başkanı Glenn Stevens, merkez bankasının, düşük faiz oranıyla sağlanan teşvikleri kademeli olarak azaltmaya başlama konusunda ihtiyatlı olduğunu, Avustralya'nın ekonomik daralma riskini atlattığını açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.