Pazar 18.10.2009 00:00
Son Güncelleme: Pazar 18.10.2009 12:57

Telefon satışları düştü

Küresel krizin etkisiyle, bu yılın ilk yarısında Türkiye'de cep telefonu satışları operatör kampanya desteklerine rağmen yüzde 8 oranında düştü.

GFK'nın 2009'un ilk yarısına dönük cep telefonu pazar araştırmasına göre, geçen yılın yılın ilk altı ayında son kullanıcıya ulaşan cep telefonu sayısı 5 milyon 463 bin adedi bulurken, bu yılın aynı döneminde söz konusu rakam 5 milyon 43 bine geriledi.
Cirosal anlamda da pazar yüzde 30 daralarak, 557 milyon avro olarak gerçekleşti.
Cep telefonu pazarında yılın ikinci çeyreği ilk çeyreğe göre daha olumlu geçti. Buna göre Nisan-Haziran 2009 dönemi, Ocak-Mart 2009 dönemine göre adetsel yüzde 15, cirosal olarak yüzde 18 büyüme gösterdi.
ORTALAMA FİYATLAR DÜŞÜYOR, OYUNCU SAYISI ARTIYOR
Araştırmaya göre, pazarda her geçen gün oyuncu sayısı ve buna bağlı olarak satılan model sayısı artıyor. Özellikle Çin'den ithal edilen markaların arttığı pazarda geçen yılın ilk 6 ayında 765 farklı model son kullanıcıyla buluşurken, model sayısı bu yılın aynı döneminde yüzde 46 artışla 1119'a ulaştı.
Ancak bu artış trendi etkisini fiyatlarda göstermedi. Geçen yıl 145 Avro olan son kullanıcı ortalama fiyatı bu yıl 110 Avroya geriledi.

AKILLI VE 3G'Lİ TELEFONLAR BÜYÜME TRENDİNDE

Akıllı telefonlar olarak bilinen ''Smartphone''lar da geçen seneye göre büyüme trendine geçti.
Toplam pazar içinde payı cirosal olarak yüzde 13'e ulaşan Smartphone'lar özellikle operatörler tarafından çeşitli sübvanselerle tüketiciye ulaştırılmaya çalışılırken, elektronik postalara ulaşmada ve data transferlerinde tercih edilen bu telefonların 3G teknolojisinin başlamasıyla yılın ikinci yarısında daha da yaygınlaşması bekleniyor.
Öte yandan yılın ilk yarısında, yapılan telefon satışlarının yüzde 15'i 3G uyumlularından oluştu. Bu telefonların satışı geçen seneye göre yüzde 15 artış gösterdi.
İlk altı ayda 3G alt yapısı olmamasına rağmen, operatörlerin yaptığı cihaz içerikli kampanyalarda modelleri 3G uyumlulardan seçmeleri, satışlardaki bu artışı destekledi. Bu yılın ikinci yarısında da 3G'nin başlaması ve operatörlerin kampanyalarına ağırlık vererek devam etmelerinin bu oranı daha hızlı artıracağı tahmin ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.