Pazartesi 19.10.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 19.10.2009

'Marka yaratmak zor, beyaz eşyada satın almaya yöneldik'

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, marka yaratmak çok zor olduğu için satın alma tarafına yöneldiklerini belirterek "GE ve Zanussi'yi düşündük. Zanussi 2 milyar $. Bu çok yüksek" dedi

Krizde bomboş sokakların haberini yaparken "Bir daha eskisi gibi olmayacak" değerlendirmelerini hatırlıyorum. Ancak soğuk New York sokakları alışveriş sezonu bile olmamasına karşın krizin izlerini silmiş görünüyor. Daha önce gidenlerle yaptığımız sohbetler, mağazalardaki kuyrukları finans dünyasının kalbine yönelik düşüncelerimizi değiştiren unsurlardı. Elektronik mağazalarında para ödemek için 20-30 dakika kuyruk bekleniyor. Fiyatlar yüksek. Restoranlar tıklım tıklım... Önceden randevu almak şart. Sokaklarda gezerken gördüğümüz alışveriş merkezleri de kalabalık. Bizdeki gibi ölçersek; herkesin elinde poşetler dolu. Bir AVM'de gezerken kapıda korumaların olduğu bir mağaza dikkatimizi çekti. Meraklı gözlerin aralarına karışınca iki tanıdık isim gördük. Biri eski ABD Başkanı Bill Clinton'dı. Diğeri ise bizden... Godiva. Hani şu Ülker'in Aralık 2007'de satın aldığını açıkladığı dünyanın önemli çikolata markaları arasındaki markası.
ZANUSSİ PAHALI GELDİ

Bu anekdotu Hayırseverlik Nobeli olarak da adlandırılan Carnegie ödül töreninin öncesindeki kokteylde Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'la paylaştık. Koç da Ülker'in Godiva'yı almasını "gurur verici" sözleriyle özetliyor ve ekliyor: "Çünkü daha üstü yok." Sonrası ise bizi daha çok ilgilendiriyor. Koç'un ağzından şu cümle dökülüyor: "Biz de düşünüyoruz." Mustafa Koç'un anlattıklarına göre Koç Grubu'nun çekim alanına General Electric ve Zanussi gibi dünya markalar girmiş. Düşündükleri markalardan Zanussi'nin 2 milyar dolar olduğunu söyleyen Koç, bunun çok yüksek bir rakam olduğunu belirtti. Beko'nun üretim, satış sonrası hizmette dünya markalarından hiçbir farkı olmamasına karşın mağazada Beko'nun bin, diğerinin bin 500 dolar olduğuna işaret ederek önemli bir noktaya işaret ediyor: "Marka yaratmak çok zor, bu yüzden beyaz eşyada satın alma tarafına yöneldik." Aslında Koç markalarından Arçelik'le GE'nin flörtü bir dönem gündeme gelmişti. Hatta ABD pazarının tartışmasız en önemli markası olan GE'nin CEO'su Jeff Immelt Çinli Haier, Koreli LG ile Arçelik'in talip olduğunu açıklamıştı. Koç bize Zanussi ismini zikrederek sayfalarımıza bir not olarak düşme fırsatını vermiş oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.