Pazartesi 19.10.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 19.10.2009

Türkiye Koç'a dar geldi artık yurtdışında otomobil satacak

Türk şirketlerinin yurtdışında otomobil bayi açma çalışmaları hız kazandı. Doğuş Grubu'nun Lozan'da Porsche temsilciliğini almasının ardından Koç Grubu da, yurtdışında bayilikler açmaya hazırlanıyor. Toplam satış rakamıyla Türkiye'de en çok satış yapan lider otomotiv markalarını zorlayan Koç Grubu şirketi Otokoç, gözünü şimdi de yurtdışına çevirdi. Özellikle Doğu Avrupa ülkelerindeki fırsatları kovalayan Otokoç, 81 yıllık satış ve satış sonrası tecrübesini yurtdışına taşımayı hedefliyor. Otokoç Genel Müdürü Görgün Özdemir, hem Türkiye'de hem de yurtdışında yeni iş fırsatları kovaladıklarını söyledi.
CHRYSLER VE MAZDA

Otomotiv dünyasındaki yeni yapılanmaların Otokoç için yeni fırsatlar yaratabileceğini söyleyen Özdemir, "Fiat, Ford, Alfa Romeo, Lancia ve Volvo dışında yeni markaların satışını da yapabiliriz. Öncelikli hedefimiz Fiat ve Ford'un markaları. Fiat bünyesindeki Chrysler ve Ford bünyesindeki Mazda'nın satışını yapmayı istiyoruz. Ayrıca Otokoç'un tecrübesini yurtdışına taşıyabileceğimizi düşünüyoruz" dedi.
DÖRDÜNCÜ SIRADA

Otokoç'un Ocak-Eylül döneminde toplam 37 bin adetlik satış rakamıyla Türkiye'de en çok satış yapan markalar sıralamasına dördüncü sıradan girdiğini söyleyen Özdemir, Türkiye'de her 10 otomobilden 1'ini Otokoç'un sattığını kaydetti. Özdemir, şunları anlattı: "Ocak-Eylül'de toplam pazar yüzde 3.4, Otokoç yüzde 20 büyüdü. Yani 20 kat daha fazla büyüdük. Pazar payımız yüzde 8.6 oldu. Eylül satışımız ise 9 bin adet. Pazar payımız yüzde 11'e yükseldi. Yetkili bir satıcı olarak Otokoç, Eylül'de Tofaş, Renault ve Ford'un ardından en çok satan dördüncü marka oldu. Türkiye'de 58 marka bulunuyor. Bunlar arasındaki 48 markanın tamamı bizim 1 yılda sattığımızdan daha az araç satıyor. Ayrıca Otokoç, bu satış rakamıyla Avrupa'da da 10'uncu sırada yer alıyor."
Otokoç, Türkiye'nin en çok poliçe üreten şirketi
KOÇ Grubu bünyesinde olmalarına rağmen Tofaş ve Ford'dan herhangi bir ayrıcalık görmediklerinin altını çizen Özdemir, "Böyle bir algılama var. Ancak, ama Tofaş ve Ford'un herhangi bir bayiinden bir farkımız yok. Rekabet açısından aksi düşünülemez zaten" açıklamasını yaptı. Otokoç'un Türkiye'nin en fazla poliçe üreten şirketi olduğunu kaydeden Özdemir, yılda 60 bin adet poliçe ürettiklerini söyledi.

Vehbi Koç'un oto kiralama endişesi

OTOKOÇ'UN otomobil kiralama faaliyetlerinin de hızla büyüdüğünü belirten Özdemir, Avis'in yüzde 20, Budget'ın ise yüzde 50 büyüdüğünü kaydetti. Oto kiralama sektörünün potansiyeli olduğunu anlatan Özdemir, "Avrupa'nın çok gerisindeyiz. Avrupa'da 10 bin kişiye 50 araç düşerken. Türkiye'de 10 bin kişiye 2 araç düşüyor" dedi. Avis'in uluslararası toplantısının Türkiye'de yapılacağını belirten Özdemir, Avis'le işbirliklerinin de 35'inci yılı olduğunu söyledi. Özdemir, "1974'ten beri iyi bir işbirliğimiz var. Oto kiralama konusu gündeme geldiğinde rahmetli Vehbi bey, 'Otomobilleri alırlar, sonra geri getirmezler' şeklinde karşı çıkmış" hatırlatmasını yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.