Çarşamba 21.10.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 21.10.2009

Pramerica Türkiye'ye ilk yatırımını Terra City ile Antalya'da yapıyor

Eriapartners ve Pramerica ortaklığı Antalya Lara'da Terra City alışveriş merkezi yatırımına start verdi. 140 mağazalık, 150 milyon euroluk proje 2011 ortalarında tamamlanacak

Terra City alışveriş merkezinin tanıtım toplantısında konuşan Eriapartners Kurucu Ortağı Frithjof Fuchs, Eriapartners'ın yabancı yatırımcısı Pramerica Real Estate Investors ile birlikte finansal krizin başlangıcından bu yana Türk bankalarının desteğini alan ilk büyük alışveriş merkezi projesine start verdiklerini söyledi. Terra City alışveriş merkezinin toplam yatırım bütçesinin 150 milyon euro olduğunu kaydeden Fuchs, projenin 120 bin metrekarelik inşaat alanı içinde 140 mağaza dahil olmak üzere 48 bin metrekarelik brüt kiralanabilir alanı ile Antalya'nın "en'' büyük alış veriş merkezi olacağını ifade etti. Fuchs, Türkiye piyasalarında özellikle de emlak piyasasında bir toparlanma gördüklerini ve 2010 yılının 2009'a göre çok daha iyi olacağına inandıklarını dile getirdi.
'YATIRIMLAR KALICI OLACAK'
Pramerica Türkiye Genel Müdürü Burhanettin Yurtseven de, yatırım miktarının yüzde 95'ini karşıladıkları bu projenin Pramerica'nın Türkiye'ye uzun vadeli bağlılığının ve aynı zamanda, Türkiye'ye yakın gelecekte başka yatırımlarda bulunmayı planladığının göstergesi olduğunu söyledi. Yurtseven, dünya çapında 44 milyar dolar portföy yönettiklerini belirterek, Terra City'nin Pramerica'nın Türkiye'deki ilk yatırımı olduğuna dikkati çekti. "Önemli projeler yaptığımız ülkelerde uzun dönemli projeler yapmak ve kalıcı olmak istiyoruz'' diyen Yurtseven, ''Bodrum'da 100 milyon dolar civarında bir yatırım ile yazlık villa yapımına başladık. Uzun vadeli bir yatırım olacak. İstanbul'da da merkezi bir yerde güzel bir projemiz olacak. Türkiye'deki yatırım portföyümüz 600 milyon euro civarında, en kısa zamanda 1 milyar euroya ulaşmayı hedefliyoruz.''
BİN 500 KİŞİNİN ÇALIŞACAĞI AVM'YE 10 MİLYON ZİYARETÇİ BEKLENİYOR
Eriapartners kurucu ortaklarından Aytek Şavkan ise Antalya'nın Türkiye'nin en fazla gelişen metropollarından biri olduğunun altını çizerek, Türkiye'ye gelen 25 milyon turistin yüzde 40'ının Antalya'yı tercih ettiğini bildirdi. Antalya'ya özel bir proje gerçekleştirdiklerini ifade eden Şavkan, ''Bu proje, 2011'in ortasında açıldığında bin 500 kişiye istihdam ve 10 milyon ziyaretçi sayısıyla Antalya ve Türkiye'nin ekonomisine büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum'' dedi. Şavkan, Terra City'ye yapılan yatırımın yüzde 50'sinin özkaynakla yüzde 50'sinin ise alınan kredilerle karşılandığını bildirdi. Terra City alışveriş merkezinin kiralama ve yönetimini üstlenecek olan ECE Türkiye Proje Yönetimi Genel Müdürü Andreas Hohlmann ise, Antalya nüfusunun alım gücünün çok yüksek olduğunu belirterek, ''Belki de şimdiye kadar Türkiye'de mağaza açmamış olan uluslararası markaları ilk defa Terra City'de göreceğiz'' dedi.
CAFE VE RESTORANLAR TERESA ÇIKTI
Projenin mimarı Öncüoğlu Mimarlık Genel Müdürü Enis Öncüoğlu ise Türkiye'de 14 alışveriş merkezinin mimari operasyonlarını yürüttüklerini belirterek, Terra City alışveriş merkezinin mimarisinde bölgeye özgü doğal malzemeler kullandıklarını ifade etti. Öncüoğlu, alışveriş merkezinde kullandıkları özel sistemler sayesinde enerji ve su tasarrufu sağlanacağını vurguladı. Terra City, food court ve terastan oluşan yeme-içme alanları ve 3-14 yaş arası çocuklara hitap edecek aktivitelerin yer alacağı oyun alanı, ulusal ve uluslararası markalardan oluşan mağaza karması, süpermarket, elektronik market ve Antalya'nın 9 salonlu en büyük sineması ile dikkat çekiyor. Bin 400 araçlık kapalı otoparkı bulunan Terra City'de restoran ve kafeler terasta yer alacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.