Çarşamba 21.10.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 21.10.2009

Türk Telekom 9 ayda krize inat 1.7 milyar liralık yatırım yaptı

2009'un ilk dokuz ayında 1 milyar 369 milyon lira kâr elde eden Türk Tekekom'un 2008 yılının aynı döneminde 970 milyon lira olan yatırım harcamaları yüzde 80.4'lük artışla 1.7 milyar liraya ulaştı

Krize rağmen yatırımlarına devam eden Türk Telekom, 2009 yılının ilk 9 ayında 1 milyar 369 milyon lira net kâr elde etti. Şirketin, 2008 yılı aynı döneminde 970 milyon lira olan yatırım harcamaları, yüzde 80.4'lük artışla 1 milyar 750 milyon liraya ulaştı. Türk Telekom'dan yapılan yazılı açıklamada, şirketin konsolide gelirlerinin, 2008'in aynı dönemine kıyasla, yüzde 3 artarak 7 milyar 818 milyon liraya ulaştığı belirtildi.

FAVÖK MARJI % 42 OLDU

Satış gelirindeki büyümenin ana unsurları, yüzde 16 artışla 1 milyar 589 milyon liradan 1 milyar 850 milyon liraya ulaşan mobil faaliyetler ve yüzde 28 artışla 1 milyar 223 milyon liradan 1 milyar 565 milyon liraya ulaşan ADSL faaliyetleri olarak sıralandı. Faaliyet giderlerindeki artışın tamamen mobil faaliyetlerle ilgili olduğuna dikkat çekilen açıklamada, mobil gelirlerdeki yüzde 16'lık büyümenin, ara bağlantı maliyetlerinde daha fazla artış yarattığı kaydedildi.Faiz Amortisman Vergi Öncesi Karının (FAVÖK) 3 milyar 257 milyon lira, konsolide FAVÖK marjının yüzde 42 olarak gerçekleştiği bildirildi. Şirketin faaliyet karının, yüzde 26'lık faaliyet karı marjı ile 2 milyar 57 milyon lira olduğuna değinilen açıklamada, ''Faaliyet karının düşmesi, tamamen, pazardaki fiyat savaşlarından etkilenen mobil faaliyetlerimizden kaynaklanmaktadır'' denildi. Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany, güçlü FAVÖK marjıyla gelirlerini artırmaya devam ettiklerini ve mobil pazarın rasyonel hale gelmesine ilişkin olumlu işaretler görmekten mutlu olduklarını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.