Perşembe 22.10.2009
Son Güncelleme: Perşembe 22.10.2009

"Çakma kontratla AVM'lere girip, zora girince çıktınız"

AVM mfi Partners Genel Müdürü Aydın Yurdum, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ekrem Akyiğit'e, "Çakma kontratlarla AVM'lere girip finansal zora girince kafanıza göre çıktınız" dedi

Perakende Konferansı'nın "Nerede hata yaptık? Hatalardan Ne Ders Çıkardık" konulu son oturumu sektör temsilcilerinin kiralar, yatırımlar ve kontratlarla ilgili tartışmalarına sahne oldu. Suat Soysal'dan 'Sataşma-Kapışma' uyarısı alan perakendeciler, Jones Lang La Salle Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş'ın Aydın Yurdum'a, "Bizim fizibilitesine bakıp verimli olmayacağı için almadığımız AVM işlerini sen aldın, iş yapmayınca da kiraları düşürdün" deyince, Yurdum da Alkaş'a, "Sen de kiraları şişirmiştin" yanıtını verdi. İnsanların kriz döneminde AVM'leri ATM gibi gördüklerini dile getiren Yurdum, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ekrem Akyiğit'e ise "Çakma kontratlarla AVM'lere girdiniz zora girince de kafanıza göre çıktınız" dedi. AVM yatırımcılarının markaları göz ardı ettiklerini büyük - küçük metrekareli mağaza ayrımına gittiklerini dile getiren Akyiğit ise, yapılan kontratların yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine belirterek, "Düşük kiraların yükseltilmesi, yükseklerin ise bir an önce düşürülmesi gerekiyor" diye konuştu.

TÜRKİYE DÜNYAYI ŞAŞIRTABİLİR

Konferansta konuşan Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer ise, Türkiye'nin büyümesiyle dünyayı şaşırtacağını söyledi. Uluslararası Para Fonu (IMF) ile anlaşmazlıkların büyük ölçüde giderildiğini belirten Dinçer, "Türkiye dış borçlanma ve direkt yabancı sermaye girişi ile büyüme modelini seçen bir ülke. Gelecek 2-3 yıl da bu modeli uygulamaya devam edecek. Bu noktada IMF ile anlaşmaya varılacağına inanıyorum" dedi. Türkiye'nin ikinci çeyrekte yüzde 7 büyüdüğünü dile getiren Dinçer, şöyle konuştu: "New York'ta Türk-Amerikan İş Konseyi'nin düzenlediği ve 250 yatırımcının katıldığı bir toplantı düzenledik. Toplantıda saatlerce Türkiye konuşuldu. Türkiye'ye önümüzdeki dönemde de yabancı yatırımları sürecek." Dinçer, bir yıl içinde perakendeye 180 milyon liralık yatırdıklarını, 2010'da 500 milyon TL'lik yatırım daha yapacaklarını söyledi.
KREDİ KARTINDAN SOĞUYAN BANKA KARTINA YÖNELECEK
Duke Universitesi ve MIT üyesi, Satışta Tuzak Teorisinin yaratıcısı Dan Ariely "İnsanlar daha az para harcamak istiyor. O ödeme sancısını hissetmek istiyor. Kredi kartında ödemeyi hissetmediğimiz için kredi kartlarına talep gün geçtikçe düşüyor" dedi. Finansbank İcra Kurulu Üyesi Temel Güzeloğlu ise geleceğin banka kartlarında olduğunu, kredi kartından soğuyanların
banka kartlarına
'TRABZON İSYANINDAN DERS ALDIK'
Multiturkmall CEO'su Levent Eyüboğlu, AVM'lerin 2009'u perakendecilerin önünde düğme ilikleyerek geçirdiklerini söyledi. 2009'a damgasını vuran Trabzon Forum'da kepenk indirilmesini 'Trabzon isyanı' olarak niteleyen Eyüboğlu, "İlk yıl mağazaların yüzde 10'unun kapanmasının normal olduğunu anlattık. Sorunu çözdük" dedi.

HOTİÇ-Mehmet HOTİÇ
FASON ÜRETİMİ 2010'DA SIFIRLIYORUZ
2008 -2009 arasında yüzde 10 fiyatları düşürdük. 2010 itibariyle bugün yüzde 50 olan fason üretimimizi 0'a indireceğiz. 2010'da Hotiç'in outletlerinde tamamıyle kendi üretimimiz olan kadın ayakkabıları yer alacak. Anadolu'da büyümeye odaklandık. 2009'u ise uygun fiyatlı koleksiyonlarımız sayesinde yüzde 50
büyümeyle kapatıyoruz.

KİĞILI- Abdullah KİĞILI
FENERİUM'U 3'ÜNCÜ YIL HALKA AÇACAĞIZ
Göreve geldiğim 1 Temmuz'dan itibaren geçen yılın 3.çeyreğine göre ciroda yüzde 100 artış sağladık. Takımın da 8'de 8 yapması buna katkı yaptı. Haftaiçi de giyilebilecek bir koleksiyon hazırlıyoruz. İkinci bir marka yapacağız. Bu zincir mağazalarda sadece Fener değil diğer kulüplerin ürünlerine de yer verilecek. 3'üncü sene sonunda halka açılmayı planlıyoruz.

MUDO- Abdülkadir YALÇUVA
KAZAKİSTAN İLE DIŞARI AÇILIYORUZ

2010'da 100 mağazanın üzerine çıkacağız, en az 15 yeni mağaza açacağız. Türkiye'den sonra Kazakistan'da Rixos'un projesi içinde 3 bin metrekarelik bir alan aldık. Orada bir Mudo City kuracağız. Anadolu'da açacağımız mağazalara özel daha uygun fiyatlı bir marka çalışması içindeyiz. Bunun yanında sınır kapıları ve marinalardaki etkinliğimizi artacak.
SEKTÖR '2010 DAHA İYİ BİR YIL OLACAK' DEDİ
3 bin kişinin katıldığı konferansta, salonda bulunan katılımcılar cep telefonları üzerinden "2010'u nasıl görüyorsunuz" sorusuna cevap verdiler. İşte sektörün 2010 ile ilgili oylamadan çıkan yanıtları:

Umutlu

% 68.3
Kara göründü, toparlanma başlıyor
Tedirgin
% 19.7
2010 ızdıraplı bir yıl olacak
Pozitif
% 11
2010 daha iyi olacak, rüzgar daha hızlı esecek

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.