Eskiyi getir yeniyi al
GSM sektörünün lideri Turkcell, telefon geri kazanım projesini başlatıyor. İlk etapta 90 bin telefonun geri kazanımını hedeflediklerini belirten şirketin genel müdür yardımcısı Koray Öztürkler, söz konusu cihazlara bayileri aracılığıyla ulaşacaklarını belirterek, "Aralık ayından itibaren tüketicilere bazı teşvikler de sunacağız." dedi.
Turkcell, baz istasyonları konusunda da önemli bir açılım yapmaya hazırlanıyor. Bugün 16 bin olan baz istasyonu sayısını yıl sonunda 18 bine çıkarmayı planlayan şirket, enerji verimliliği ve tasarrufu hedefiyle şebeke ve rüzgar enerjisini birleştirerek çalışan istasyonları hayata geçirecek. Şu anda pilot olarak 8 istasyonda uygulanan proje, yıl sonunda 200 baz istasyonunu kapsayacak. Ayrıca istasyonların soğutmasında kullanılan 'pasif soğutma sistemi ve invertörlü klima uygulaması'yla birlikte bu yıl toplam yüzde 4,7 enerji tasarrufu sağlanacak.
Konuya ilişkin basın toplantısında açılışında konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, teknolojide olduğu gibi toplumda çevre bilincinin yaygınlaştırılması konusunda da liderlik yapmayı hedeflediklerini, bu konuda ne gerekiyorsa yapmaya hazır olduklarını ifade etti. "Çevreye değer veriyoruz çünkü gelecek nesillere değer veriyoruz." diyen Ciliv, çevreyle ilgili projeleri adım adım hayata geçireceklerini kaydetti.
ÇEVRECİLİK İÇİN 10 MİLYON DOLAR YATIRIM
Turkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler de 36 milyonu aşan müşterileri, bayileri ve tedarikçileri ile sahip oldukları geniş etki alanını değerlendirerek çevre bilincini arttırmak istediklerini anlattı. Sosyal sorumluluk bilinciyle çevreci politikaları desteklediklerini aktaran Öztürkler, bu yöndeki uygulamalar için 2009 yılında 10 milyon doları aşkın tutarda yatırım yaptıklarını kaydetti.
Çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği gerekçesiyle eleştirilen baz istasyonlarının sağlığa zararlı olmadığı yönünde dünyada sağlık alanındaki otoritelerin raporları olduğunu ifade eden Öztürkler, bunu topluma anlatmaya çalıştıklarını söyledi. Öztürkler, "Ama eksik kaldık. Daha iyi iletişim kurup anlatmamız lazım." diye konuştu.
"BİZCE GEÇ KALMADIK"
Öztürkler, çevreye duyarlılık konusunda adım atmak için geç kalınıp kalınmadığına ilişkin bir soruya, "Bizce geç kalmadık. Son 10 yılda yaptığımız, uyguladığımız, bu konudaki yenilikleri bugün bir şirket politikası haline getirdik. Bu uzun soluklu bir proje." diyerek cevap verdi. Ulaştırma Bakanlığı'nın da bu konuda hevesli olduğuna değinerek, onların öngöreceği projelerin de destekçisi olacaklarını kaydetti. Sektörün diğer paydaşlarını da çevre politikalarına desteğe çağırdı.
DİJİTALLEŞME 107 TON KAĞIT TASARRUFU GETİRDİ
Çevre bilincini artırmak amacıyla yola çıkan Turkcell, şirket içi operasyonlarında da bütün kaynaklarını daha tasarruflu kullanıyor. Turkcell Çalışan İlişkileri Yönetimi Bölüm Başkanı Meltem Kalender'in toplantıda verdiği bilgilere göre, şirket, ilk 6 ayda 800 bin kilovatsaat elektrik, 14 bin metreküp su, geri dönüşen 5,5 ton kağıt, arkalı önlü çıktı ile yüzde 30 tasarruf sağladı. Dijital kontör satışında bu dönemde yüzde 33 artış sağlanırken, dijital iletişimin de etkisiyle toplamda 107 ton kağıt tasarruf edildi. Turkcell'in e-fatura'ya geçen müşteri sayısı da 1,8 milyona ulaştı.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Altın fiyatları geri çekildi! İslam Memiş’ten altın yorumu: O seviyeye kadar düşecek
- 2 SON DAKİKA: Ticaret Bakanlığı açıkladı! Tüketiciyi aldatana ceza yağdı
- 3 MERKEZ BANKASI FAİZ KARARI SON DAKİKA: Açıklanıyor! Yılın 5. TCMB faiz toplantısı ne zaman, saat kaçta?
- 4 TÜİK açıkladı! İşte Türkiye'de en çok tercih edilen otomobil renkleri: İlk sırada ne siyah ne beyaz var...
- 5 Dijital Telif Yasası için tarihi gün! Meclis Komisyonu’nda çözüm önerileri 4 maddede sıralandı
- 6 Sahte yetkili servislere 15 milyon TL ceza
- 7 Kentsel dönüşümü birlikte başaracağız
- 8 Teşvik sistemi getirilmeli
- 9 Fikri olan gençlere destek
- 10 Denizler Halkın projesine yeni sistem