Pazartesi 26.10.2009 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 26.10.2009 16:07

İmkansız perilerle okullu oldular

İmkansız Periler Muş’ta 80 kızı okullu yaptı. METRO Group burs verdiği 1.000 kız öğrenciden 39’unun hayat öykülerini topladığı “İmkansız Periler” kitabının geliriyle, Muş’ta 80 kız çocuğunun yüzünü güldürdü.

Türkiye'nin en uç sınır illerinden Muş'ta 80 kız çocuğu daha okullu oldu. METRO Group Türkiye Temsilcilik Ofisi çalışanlarının kaleme aldığı "İmkansız Periler" kitabı 80 kızın okullu olmasını sağladı. Uzun süre "En Çok Satanlar" listesinde yer alan kitap, kız çocuklarının eğitimine çektiği dikkatle büyük bir toplumsal farkındalığa da öncülük etti.
Haftalar boyu en çok satan kitaplar listesinde ilk sıralarda yer alan, sosyal sorumluluk bilincine sahip herkesin yakından tanıdığı "İmkansız! Periler..." kitabı nihai amacına ulaştı. Kitaptan elde edilen gelir, Aralık 2008 tarihinde kitabın satışa sunulmasından itibaren "İmkansız Periler" fonunda biriktirildi. Sonuç olarak, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı merhume Prof. Dr. Türkan Saylan'ın vasiyetiyle tek bir kitaptan elde edilen gelirle 80 kız çocuğu okullu oldu.
Aralık 2008 tarihinde satışa sunulan kitap kısa sürede 20.000 adet satıldı ve satışından yaklaşık 90.000 TL gelir elde edildi. Projenin tanıtımı için Muş Alparslan Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'dan düzenlenen törene çok sayıda önemli isim katıldı. Proje ortakları Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Prof. Dr. Aysel Çelikel, METRO Group Türkiye Temsilcisi Dr. Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Metro Toptancı Market, Real Hipermarketleri ve METRO Group Asset Management'ın şirket temsilcileri ile Muş Valisi Erdoğan Bektaş katıldı. Törende konuşan METRO Group Türkiye Temsilcisi Dr. Nurdan Tümbek Tekeoğlu, Türkiye'de 650.000 kız çocuğunun okul çağına geldiği halde okula başlayamadığını söyledi. Tümbek, "Bu kız çocukları bebekleriyle oynamaya doyamadan 13-15 yaşlarında evlendiriliyor. Biz kızlarımızın topluma kazandırılması için seferber olduk. "Baba Beni Okula Gönder Projesi"ne katılıp 1.000 kız çocuğunun eğitimini üstlendik. Burs verdiğimiz 1.000 kız çocuğundan en başarılı 39 öğrencinin hayat öykülerini ve umutlarını "İmkansız Periler" kitabında topladık." dedi. Kitabın gelirinden elde edilen 90.000 TL ile Muş'ta okul çağına geldiği halde okutulmayan 80 kız çocuğuna yeni bir hayatın kapılarının açıldığını anlatan Tümbek, projede bize destek veren herkes bundan gurur duyuyor. Kızlarımız 3 yıl kimseye muhtaç olmadan okuyabilecek." diye konuştu.
METRO Saylan'ın Vasiyetini Yerine Getirdi
Tümbek, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği'nin kurucusu Prof. Dr. Türkan Saylan'ın "Türkiye'nin en fakir ikinci ili olan Muş'tan 80 çocuk seçtik. Bunları kitaptan elde edilen gelirle okutun." vasiyetini yerine getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını dile getirdi. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Prof. Dr. Aysel Çelikel de "Bugün bizim gurur günümüz." diyerek kız çocuklarının okullu olma oranının yükseltilmesi için çabalarımız devam edecek mesajı verdi.
İngilizcesi de Piyasada...
Geliri ile Muş'taki 80 kızı okulla buluşturan "İmkansız Periler" kitabı, "Impossible Fairies" adıyla İngilizce olarak da basıldı. Tümbek, "Amacımız Türkiye'de ve farklı ülkelerde yaşayan yabancıların da başı yokluklarla bağlanan 39 kızın okuma azmine tanık olmalarını sağlamaktı. Böylece METRO Group şirketlerinin sosyal sorumluluk projelerinden birisi de uluslararası platforma taşınmış oldu." dedi. "Impossible Fairies" kitabı 20 TL'den tüm Real, Metro ve D&R mağazalarında satışa sunuldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.