Salı 27.10.2009 00:00
Son Güncelleme: Salı 27.10.2009 10:55

Aylık Sanayi Üretim Endeksi açıklandı

Takvim etkisinden arındırılmış aylık sanayi üretim endeksi, Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,9 azaldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ''Mevsim ve Takvim Etkilerinden Arındırılmış Göstergeler, Aylık Sanayi Üretim Endeksi Ağustos 2009'' sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, takvim etkisinden arındırılmış aylık sanayi üretim endeksi Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8,9 azalırken, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış endeks bir önceki aya göre yüzde 0,1 azaldı.
TÜİK ve Merkez Bankası, kullanıcılar ile karar alıcıların ardışık aylara/dönemlere ait verileri karşılaştırabilmelerine imkan sağlamak amacıyla kısa dönemli ekonomik göstergelerde mevsim ve takvim etkilerinden arındırma çalışmalarına Aylık Sanayi Üretim Endeksi ile başlamıştı.
Bu çalışmalarda Avrupa İstatistik Ofisi'nin tavsiyelerine uygun yöntemler kullanılıyor ve bültende yalnızca Toplam Sanayi Üretim Endeksi'ne ait mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış veriler yayımlanıyor.
Bir önceki yılın aynı ayına/dönemine ait verilerin karşılaştırılmasında takvim etkilerinden arındırılmış seriler, bir önceki aya/döneme ait verilerin karşılaştırılmasında ise mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış seriler kullanılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.