Giriş Tarihi: 27.10.2009

'Koç Grubu bir aşamada nükleer enerjide rol alabilir'

Koç Grubu CEO'su Bülent Bulgurlu, enerji alanında büyümeyi hedefleyen grubun önümüzdeki dönemde Türkiye'de nükleer enerjide de rol oynayabileceğini söyledi

İngiliz Financial Times gazetesi "Pazartesi Söyleşisi" bölümünde dün 2007'den bu yana Koç Grubu'nun CEO'luğunu yürüten Bülent Bulgurlu ile söyleşiye yer verdi. Gazete Koç Grubu'na ilişkin bilgi verirken Bülent Bulgurlu'nun portresini de çizdi. Söyleşide grubun enerji alanında büyüyeceğine dikkat çeken Koç Grubu CEO'su Bulgurlu, petrol alanında rafinaj ve dağıtım faaliyetlerine ile hidroelektrik santrallerine ek olarak grubun önümüzdeki dönemde herhangibir aşamada Türkiye'deki nükleer enerji alanında da rol oynayabileceğini de ifade etti.

68 BİN ÇALIŞANI VAR

Financial Times, Koç Grubu'nun geçen yıl 56 milyar liralık (38 milyar dolar) satış yaptığına, 68 bin çalışanı bulunduğuna dikkat çekti. Grubun fazla yayıldığı kanısına vararak küresel kriz öncesi 11 şirketini toplam 3 milyar dolara sattığını hatırlatan gazete grubun bunun sonucunda bugün net olarak 700 milyon dolarlık bir nakit fazlası bulunduğuna da işaret etti. En büyük satışın ise Migros'taki yüzde 50.8'lik paya ilişkin anlaşma olduğunu kaydeden Financial Times gazetesi "Bu adımın zamanlanması daha iyi olamazdı çünkü varlık satışı, yaygın ekonomik yavaşlamadan önce ve fiyatların hâlâ yüksek olduğu bir dönemde gerçekleşti" yorumunu yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.