Salı 27.10.2009 00:00
Son Güncelleme: Salı 27.10.2009 14:14

Temassız kartlar geliyor

Visa Europe Türkiye Direktörü Nur Öztin Kurak, Türkiye'de temassız kart kullanımının giderek yaygınlaştığını belirterek "Şu anda 8 banka ile Visa payWave (temassız kart) uygulamamız bulunuyor. 7 banka ile çalışmalarımız da sürüyor, bu çalışmalar tamamlandığında Visa payWave olarak isimlendirdiğimiz temassız kartların altyapısını kuran ve bu ürünü sunan banka sayısı 15'e çıkacak. 2010 için hedefimiz temassız kart kullanıcı sayısını 1 milyonun üzerine çıkarmak" dedi. Kurak, temassız kartın gelişim seyrini değerlendirirken "Türkiye nasıl birkaç yıl önce imzayı ortadan kaldıran ve şifreli hayatı getiren Chip&Pin uygulamasına geçmiş ve bu konuda başarılı bir şekilde öncülük yapmışsa, 3-5 yıl gibi kısa bir gelecek içinde de Türkiye nakit harcama yerine büyük ölçüde temassız kart uygulamasına geçmiş olacak" diye konuştu.
Visa Europe Türkiye Direktörü Nur Öztin Kurak, Türkiye'de benzin istasyonları ve sinemaların temassız kart kullanımında ilk sırada geldiğini, eczanelerin, taksilerin ve simit evlerinin de temassız kart kullanımı açısından önemli bir potansiyel taşıdığını hatırlatarak "35 TL'nin altındaki nakit ödemelerin yüzde 90 gibi çok yüksek düzeyde bulunduğu kuru temizlemeciler, kuaförler, internet kafeler araba yıkamacılar ve otoparklarda ise temassız kart kabulü çok düşük. Hedef bu noktalarda da yaygınlığı sağlamak" dedi.
Türkiye'de işletmelerin "temassız ödeme sistemlerine" yönelik bakış açısını değerlendiren araştırmanın sonuçlarını açıklamak amacıyla bir basın toplantısı düzenleyen Nur Öztin Kurak "Türkiye'de son rakamlarla 1.5 milyon civarında ödeme noktası bulunmasına karşın, temassız kart kabul eden terminal sayısı ise hala 11 binlerde. Bu nedenle temassız kart konusunda daha gidilecek çok yolumuz var" diye konuştu.

HEDEF 2010'DA 1 MİLYON KULLANICI

Kurak, temassız kartın 35 TL'nin altındaki tüm küçük harcamalar için ideal bir ödeme aracı olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti:
"Türkiye'de ilk uygulama 2007 yılında KGS ile başladı. 2008 yılında toplam kullanıcı sayısı 120 bin, temassız kartın geçtiği terminal sayısı 8 bin ve uygulayan banka sayısı da 5 idi. 2009 Ekim itibariyle Visa Europe'un üye bankaları aracılığıyla sunduğu 10 temassız kart programı dahilinde Türkiye'de 650 bin adet Visa payWave temassız kartı ve 11 binin üzerinde kabul noktası bulunuyor."
Kurak "Türkiye'de önümüzdeki dönemde, 8 yeni bankanın daha temassız kart programını hayata geçirmesini öngörüyoruz. Bu doğrultuda, 2010 başında temassız kart sayısının 1 milyonun üstüne, kabul noktalarının ise 35 bine ulaşmasını planlıyoruz" diye konuştu.
Toplantıda Avrupa pazarındaki gelişmeleri aktaran Visa Europe payWave Pazar Geliştirme Yöneticisi Charlotte Desbons ise Avrupa'da bugün toplam 4.5 milyonu aşkın Visa payWave temassız kart bulunduğunu söyleyerek Türkiye'nin İngiltere'den sonra Avrupa'da temassız kart teknolojisi kullanan en aktif pazarlardan biri olduğunu belirtti. Desbons, "Tüketiciler için nakit ve bozuk paraya hızlı ve pratik bir alternatif oluşturan temassız kartların Türkiye'de artan bir ilgiyle karşılanıyor olması bizi memnun ediyor. Özellikle Türk üye bankalarının bu alandaki öncü ve vizyoner bakış açısı sayesinde her geçen gün daha fazla tüketicinin temassız kart teknolojisinden faydalanmasını sağlıyoruz" dedi.
"TÜM VİSA KARTLARA TEMASSIZ KART ÖZELLİĞİ KAZANDIRACAĞIZ"
Visa Europe olarak, üye kuruluşlar tarafından verilen kredi kartları ile banka kartlarının yenilenme dönemlerine bağlı olarak yeniden basılacak kartların temassız kart özelliği de kazandırılarak kullanıcılara sunulmasını hedeflediklerini ifade eden Nur Öztin Kurak "Visa'nın Türkiye'de son rakamlarla 28.4 milyon kredi kartı ve 37.5 milyon da banka kartı olmak üzere toplam 62.3 milyon kartı var. Bankalar altyapılarını temassız karta uygun hale getirdikçe temassız kartın yaygınlığı daha da artacaktır. Visa olarak hedefimiz tüm kartları belirli bir gelecek içinde temassız kart özelliğine kavuşturmak" diye konuştu.
TÜRKİYE AVRUPA' DA İNGİLTERE'NİN ARDINDAN İKİNCİ SIRADA
Kurak, Visa'nın temassız kartlarda pazar payının yüzde 50'nin üzerinde olduğunu belirterek "Visa Europe bölgesinde Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci büyük pazar. Bu hem toplam kart sayısı hem de uygulamaya katılan banka sayısı açısından böyle. Dolayısıyla Türkiye temassız kart konusunda örnek uygulamalarıyla temassız kart konusunda başarılı bir grafik izliyor" dedi.
Visa Europe Ülke Direktörü Nur Öztin Kurak, Visa Europe'un sunduğu temassız kartların tüketicilerin hayat akışlarını hızlandırdığını ve yaşam kalitesini artırdığını vurgulayarak, temassız kart kullanımına yönelik yapılan araştırma sonuçlarını değerlendirdi. Kurak "Temassız kart kullanımı için yaptığımız araştırmada 2 binden fazla işletme ile birebir görüştük. İşletme sahipleri ve yöneticileri temassız kart kullanımıyla daha modern bir hizmet sunduklarını bunun da müşteri sayısını dolayısıyla da satışları artıracağına inandığını gördük. Bu sonuçlar bizi çok sevindirdi. Ancak önümüzde daha gidilecek çok yol bulunuyor. Amacımız bu alandaki yenilikçi çalışmamızı önümüzdeki dönemde daha da yaygınlaştırarak, üye bankalarımızla birlikte farklı iş alanları ve müşteri segmentlerine uygun tasarlanmış temassız kart programlarımızın sayısını artırmaktır" dedi.
Kurak, ödeme noktalarında yaşanan ve yılda günlerle ifade edilebilecek bir zaman kaybını telafi etmek amacıyla geliştirilen Visa payWave temassız kartların, otoyol-köprü gişesi, deniz ve kara ulaşımında, taksi, restoran, bar, kafeterya, sinema, market, park yeri, stadyum, üniversite kampüsü gibi binlerce noktada kullanılabildiğini söyledi. Öztin Kurak, "Bugün, Visa payWave temassız kart teknolojisi, Bank Asya "Dıt", Denizbank "Sea&Miles" ve "Fenerbahçe Bonus Card", Finansbank "CardFinans Exspres", Garanti Bankası "Money Card", Halkbank "Bank24 JET" ve "Bank24 Jet Kampus Kart", İş Bankası "Maximum Aktif", Yapı Kredi Bankası Visa kredi kartı portföyü ve Ziraat Bankası "Maximum" ile birlikte tüketicilere sunuluyor" diye konuştu.
NAKİTİN YOĞUN OLDUĞU İŞLETMELERİN YÜZDE 82'SİNDE TEMASSIZ YOK
Kurak'ın verdiği bilgiye göre Visa Europe'un, simit evlerinden taksilere, benzin istasyonlarından kuaförlere pek çok işletmenin "temassız ödeme sistemlerine" olan bakış açısının analiz edildiği araştırması, İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya'da yapıldı. Araştırma kapsamında, 16 farklı işletme grubundan 2 bin 216 yönetici ile yüz yüze görüşüldü.
Araştırmada işletmelerin temassız ödeme sistemlerini kullanımları değerlendirildiğinde, ödemelerin ağırlıklı olarak "nakit" olduğu işletmelerde yapılan harcamaların yüzde 82'sinin 35 TL'nin altında olduğu görüldüğüne dikkat çeken Kurak, araştırma sonuçlarıyla ilgili şu bilgileri aktardı:
"Benzin istasyonlarında yapılan alışverişlerin sadece yarısı 35 TL altında iken bu rakam; kuaför, taksi, fast food restoran, otopark ve araba yıkamacısında yüzde 90'nın üstüne çıkıyor. İşletmelerin yüzde 41'i temassız ödeme sistemleri ile ilgileniyor ve müşterilerinin de bu sistemi kullanacağını öngörüyor. Benzin istasyonları yüzde 13 ve sinemaların yüzde 16 temassız kart ile ödeme kabul eden işletmelerin başında geliyor. Kuru temizlemeciler, kuaförler, internet kafeler ile araba yıkamacılar ve otoparklar en az kart ile ödeme kabul eden işletmeler arasında yer alıyor."
ARAŞTIRMADAN BAZI BAŞLIKLAR
-Simit evleri, temassız kart kullanarak müşterilerine daha iyi hizmet vereceklerine ve satışı artıracaklarına inanan işletmelerin başında geliyor.
-Taksiciler, hem güvenlik hem de sahteciliğin önlenmesi açısından temassız kart kabul ederek daha fazla müşteri çekeceklerini düşünüyor.
-Her iki gruptaki işletmeciler temassız kart kullanarak hırsızlıktan daha az etkileneceklerine inanıyor.
-Benzin istasyonları, simit evleri ve eczaneler bu teknolojinin kuyrukları azaltacağını düşünüyor. İstanbul'daki benzin istasyonlarının temassız ödeme tercihi Ankara'ya göre daha yüksek.
-Otopark ve araba yıkamacılar ile taksiciler ise temassız kart kullanarak cirolarını artırabileceklerini düşünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.