Çarşamba 28.10.2009

'1 kilo soğana 1 şişe viski parası vermem' diyen McDonald's İzlanda'dan çıkıyor

Fast food devi McDonald's küresel krizde iflasın eşiğine gelen İzlanda'dan çekilme kararı aldı. Şirketin gerekçesi ise yerel para biriminin aşırı değer kaybı...

KÜRESEL fast food devi McDonald's, mali krizin vurduğu İzlanda'daki restoranlarını kapatarak bu ülkeden tümüyle çekilme kararı aldı. Tamamı İzlanda'nın başkenti Reykjavik'te bulunan toplam 3 fast food restoranında kârları büyük oranda düşen dev gıda zinciri, gelecek hafta sonunda dükkânlarını kapatacağını açıkladı. McDonald's firmasının İzlanda'daki bayilik verme hakkını elinde tutan Lyst Hr firması yöneticisi Magnus Ogmundsson, bu kararı kolay almadıklarını, ancak ekonomik durumun kötüleştiğini vurguladı. Tüm restoranlara ürünlerin Almanya'dan ithal edildiğini ve İzlanda parasının değer kaybetmesi sonucu bu durumun tahminlerinden çok pahalıya mal olduğunu belirten Ogmundsson, "Örneğin Almanya'dan ithal edilen 1 kilogram soğana, 1 şişe iyi viskiye eşdeğer para ödemek zorunda kalıyorum" dedi. Almanya'da kuru soğanın kilosu yaklaşık 1 euroya satılırken İzlanda'da viski fiyatları ortalama 45 dolar.
16 YIL ÖNCE AÇILDI

Ogmundsson, kapatılacak McDonald's restoranlarının yerine daha ucuz İzlanda ürünleri satacak başka bir isim altında yeni işletmelerin açılmasının planladığını belirtti. İzlanda'da ilk McDonald's restoranı 1993'te açılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.