Çarşamba 28.10.2009

Türk yatırımcısının yeni hedefi Rusya

Türk firmalarının önümüzdeki beş yılda yatırım için seçtikleri bölgeler arasında Rusya ve Avrupa öne çıkarken Batılı yatırımcının gözü Uzakdoğu'da

Global denetim, vergi ve danışmanlık şirketi KPMG araştırmasına göre, Türk şirketleri önümüzdeki beş yıl içinde, yurt dışında yatırım için Rusya'yı tercih ediyor. Türk şirketlerinin 2009-2014 yılları arası yurt dışı yatırım planlarının incelendiği rapor için 50 büyük şirketin üst düzey yöneticileri ile görüşme yapıldı. Araştırmaya katılan her on kişiden dördü durgunluğun yatırım planlarını değiştirmelerine neden olduğunu ve bu nedenle yurt dışından ziyade daha çok Türkiye'de yatırım yaptıklarını belirtiyor. Araştırmaya katılanların üçte biri yabancı yatırımları hızlandırdıklarını belirtirken, yüzde 16'sı ise ekonomik durgunluğun yatırım planlarında bir değişikliğe neden olmadığını ifade ediyor. Gelecek beş yıla bakıldığında ise, Rusya yatırımcıların en çok tercih ettiği ülke konumunda.

VERGİLER ÖNEMLİ
İkinci sırada ise dolaylı yatırımlar nedeniyle İngiltere yer alıyor. Küresel açıdan Çin ve Amerika uluslararası yatırımlardan en yüksek pay alan ülkeler. Ancak Türk yatırımcısı küresel yatırımcılardan farklı olarak gözünü Rusya, Avrupa ve komşu ülkelere çevirmiş durumda. Yine araştırmanını ilginç bulgularından birisi de Türk yatırımcısı politik istikrarsızlıktan pek etkilenmiyor ama gideceği ülkedeki vergi politikası kararında etkili oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.