Cuma 30.10.2009
Son Güncelleme: Perşembe 29.10.2009

Obama'nın reçetesi işe yaradı ABD ekonomisi durgunluğu aştı

ABD ekonomisi 3. çeyrekte yüzde 3.5 oranında büyüdü. Ekonomi 4 çeyrektir üst üste daralma yaşıyordu. Sürpriz büyümenin lokomotifi ise konut satışları oldu

Dünya ekonomisinin motoru olarak kabul edilen ABD ekonomisi 3. çeyrekte yüzde 3.5 büyüdü. Böylece, ekonomi küresel krizin patlak verdiği 2008 yılı ikinci çeyreğinden bu yana ilk kez büyüme kaydetti ve durgunluktan çıktı. ABD ekonomisindeki büyüme tahminlerin de üzerinde gerçekleşti. Beklentiler yüzde 3.2 oranında büyümeye işaret ederken artan tüketici harcamaları ve konut satışları büyümeyi yüzde 3.5'e çekti. ABD Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan verilere göre bu sürpriz büyümenin lokomotifi ise konut satışları oldu. Temmuz- Eylül dönemi krizin ilk işaretlerinin ortaya çıktığı 2007 yılından bu yana bir çeyrekte en fazla konutun satıldığı dönem olarak kayıtlara geçti.
'HÜKÜMETİN BAŞARISI'
Uzmanlar, Başkan Barack Obama'nın göreve gelir gelmez açıkladığı 787 milyar dolarlık kurtarma paketinin ekonomik büyümenin itici gücü olduğu görüşünde birleşiyor. Aladdin Capital Holdings başekonomisti Kathleen Stephansen, "Bu başarı hükümet desteği sayesinde gerçekleşti, bu aşikâr" dedi ve ekledi: "Buna rağmen büyüme konusunda özellikle tüketici talebi tarafından kaynaklanan ciddi endişeler var. Özel talep henüz arzu edilen seviyeye gelebilmiş değil."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.