Perşembe 12.11.2009
Son Güncelleme: Perşembe 12.11.2009

Sanayide canlanma sinyalleri alınıyor

İmalat sanayiinde kapasite kullanımı Ekim ayında bir önceki aya göre 1.7 puan artışla yüzde 71.8'e çıktı

Sanayi üretiminin öncü göstergesi niteliğindeki kapasite kullanımı Ekim ayında da toparlanmaya devam etti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Ekim'de kapasite kullanım oranı geçen yılın aynı ayına göre 4.9 puan azalırken, geçen aya göre 1.7 puan artarak 71.8 seviyesine yükseldi. TUİK açıklamasında iç pazardaki talep yetersizliğinin, işyerlerinin tam kapasite ile çalışmamasının en önemli nedeni olduğu belirtildi. İşyerlerinde 2009 yılı Ekim ayı üretim miktarının bir önceki aya göre yüzde 2.9 arttığını belirten TUİK, açıklamasında, Kasım ayında üretim miktarının yüzde 0.8 azalacağının beklendiğini bildirdi.

FAİZ İNDİRİMİNE YEŞİL IŞIK

Analistler Eylül ayı itibariyle kapasite kullanım oranının tekrar yükselmeye başlamasına rağmen, Ekim ayındaki oranın geçen yıllardaki Ekim ortalamasının altında kaldığını ve hâlâ zayıf ekonomik aktiviteye işaret ettiğini belirtti. BGC Partners Başekonomisti Özgür Altuğ "Göreceli zayıf Ekim ayı KKO, hâlâ parasal gevşeme politikası için bir yeşil ışık. Bu veriyle birlikte Merkez Bankası'nın bu ay 25 baz puanlık faiz indirimi yapacağı beklentimizi koruyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.