Cuma 13.11.2009 00:00
Son Güncelleme: Cuma 13.11.2009 12:18

Müthiş buluş

Konyalı bir yazılım firması alışveriş merkezlerinde kullanılan sepetlere monte edilebilen, marketlerde ürün arama derdine son verecek dijital ''Akıllı Alışveriş Asistanı'' geliştirdi.
Selçuk Üniversitesi Alaaddin Keykubat Yerleşkesi'ndeki Teknokent binasında faaliyet gösteren RNK Teknoloji ve Yazılım Firması İş Geliştirme Müdürü Ali Ortakabakçı, büyük marketlerde müşterilerin istediği ürünü market içinde kısa sürede bulmakta zorluk çektiğini, gözlemledikleri bu zorluğu çözmek için çalışmaya başladıklarını söyledi.
Yaklaşık 2 yıl süren ve TÜBİTAK'ın da desteğiyle yürüttükleri Ar-Ge çalışmaları sonucunda ''Akıllı Alışveriş Asistanı'' adını verdikleri cihazı geliştirdiklerini ifade eden Ortakabakçı, cihazın ilk etapta prototipini ürettiklerini bildirdi.

İSTEDİĞİNİZ ÜRÜNÜN YERİNİ SİZE GÖSTERİYOR

Ortakabakçı, dijital olan ve alışveriş merkezlerinde kullanılan sepetlere monte edilebilen sistem sayesinde alışveriş yapanların ürünlerin fiyatlarını, hangi rafta olduğunu, rafta kaç çeşit ürün bulunduğunu öğrenebildiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Örneğin markete girdiğinizde, sepetin üzerindeki bu cihaza size özel alışveriş kartınızı okutuyorsunuz. Sonra dokunmatik ekranına almak istediğiniz ürünün adını yazdığınızda, karşınızda bu ürünün farklı markalarını tek tek hangi reyonda, hangi rafta, kaçıncı sırada olduğunu, fiyatlarıyla birlikte size gösteriyor. Böylece zaman kaybetmeden istediğiniz ürüne ulaşabiliyorsunuz. Aldığınız ürünü cihaz üzerindeki barkod okuyucuya okuttuğunuzda fiyatı kaydediliyor ve görebiliyorsunuz. Böylece kasaya gitmeden ödeyeceğiniz tutarı öğrenebiliyorsunuz. Ayrıca alışveriş merkezinin kişiye özel verdiği kartlar bu cihaza okutulduğunda cihaz kişinin geçmiş alışverişlerini görüyor. Bu sayede de müşteri daha önce hangi markaları, hangi ürünleri kaç liradan aldığını görüp, alacağı ürünlerle bir kıyaslama yapabiliyor.''
Geliştirilen sistemin müşterilere ve firmalara büyük kolaylık sağlayacağını dile getiren Ortakabakçı, müşterinin, alışveriş merkezinin indirimli ürünlerini ve kampanyalarını bu sistem sayesinde görebileceğini bildirdi.
Ortakabakçı, müşterinin satın alacağı ürünlerin fotoğraf ve görüntülerinin de yer aldığı ''Akıllı Alışveriş Asistanı''nın müşteri odaklı çalıştığını belirterek, ''Yani sistem, kart okutulduğunda müşteriyi tanıyor. Müşterinin mesleğini ve ilgi alanını biliyor. Buna uygun kampanya ve indirimler uyguluyor. Örneğin cihaz müşterinin öğretmen olduğunu biliyor ve ona özel kırtasiye reyonunda ekstra indirim ve kampanyalar uygulayabiliyor'' diye konuştu.
Cihaz sayesinde müşterinin şikayetini dijital ekrandan alışveriş merkezi yönetimine iletebildiğini de anlatan Ortakabakçı, bu sayede cihazın yönetimle müşteri arasında bir köprü kurulmasını sağladığını kaydetti.
Ortakabakçı, henüz seri üretime geçmediklerini, alışveriş merkezleriyle görüşmelerinin sürdüğünü söyledi.
Bu sistemin Avrupa'da birçok alışveriş merkezinde kullanıldığını Türkiye'de henüz bulunmadığını ifade eden Ortakabakçı, geliştirdikleri ürünün patentini alabilmek için Türk Patent Enstitüsüne başvurduklarını da sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.