Çarşamba 18.11.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 18.11.2009

Ekonomide büyüme olsa bile 2010'da işsizlikle boğuşacağız

170 bin işçiye kısa çalışma ödeneği verildiğini belirten Çalışma Bakanı Dinçer, ödeneğin süresinin uzatılabileceğini söyledi

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, 2010 yılında büyüme sağlanmış olsa bile işsizlik sorununun devam edeceğini söyledi. Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, 2010 yılı bütçesi hakkında sunum yapan Dinçer, krizin sadece ekonomik ve mali alanda kalmadığını, tüm toplumlarda, sosyal bir sorun yarattığını söyledi. Türkiye'de de benzer sürecin yaşandığını anlatan Dinçer, reel sektördeki ekonomik daralmanın da bunu tetiklediğini kaydetti. Alınan bazı tedbirlerin krizin etkilerini hafiflettiğini belirten Dinçer, ''Buna rağmen, 2010 yılında büyümeyi sağlamış olsak bile işsizlik sorunları ile boğuşmaya devam edeceğiz'' dedi. Türkiye'de işsizlik oranlarının giderek artmaya devam ettiğini kaydeden Dinçer, ortalama 14.8 civarında işsizlik oranıyla karşı karşıya kalınacağını söyledi.

KISA ÇALIŞMA SÜRECEK

Bakan Dinçer açıkladıkları iki paketten birinde primler 5 puan düşürülürken, ikinci pakette daha çok kısa çalışma ödeneği ile ilgili düzenleme yapıldığını anımsattı. Dinçer, "Kısa çalışma ödeneği, işsizliğin azaltılması konusunda etkin rol oynadı. 170 bin civarında işçimize kısa çalışma ödeneğinden kaynak ödedik. Önümüzdeki dönemde mevcut sıkıntılar devam ederse tekrar uzatmayı düşünebiliriz'' dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.