Çarşamba 18.11.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 18.11.2009

Turizmde zamsız 2010 fiyatı sektörü karıştırdı

Turizmde 2010 kontratları öncesinde bazı otelciler fiyatların 2009 ile aynı seviyede kalmasından şikâyet ederken, bazıları "Bu fiyatları vermezsek risk alırız" görüşünde

Bu sene turizmde yaşanan durgunluk ve fiyatların yüzde 40'lara varan oranda düşmesi turizmcileri 2010 fiyatları konusunda da endişelendirmeye başladı. Yabancı tur operatörleri ile 2010 yılı kontratlarının yapılmaya başlandığı bu günlerde Antalya'daki otelciler fiyatların bu yıl ile aynı kalmasından şikayetçi. İngiltere pazarının yükselmesi, Rusya ve Almanya gibi ekonomilerin ise toparlanmaya başlaması ile birlikte bazı turizmciler fiyatların bu yıla göre artması gerektiği görüşünde birleşiyor. OTİ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş, Türk otelcilerin özellikle Rusya pazarında 2008 ile 2009 yılı ortalaması alınarak fiyat verildiğini söyleyerek daha reel fiyat ortaya çıkması için son üç sezonun ortalamasının alınması gerektiğini söyledi. Bektaş, "2008 turizmde fiyatların çok yükseldiği bir yıldı. 2009 ise yüzde 40-50 fiyat düşüşleri yaşandı. Bu nedenle daha reel bir fiyatlama için 2007, 2008 ve 29009 ortalaması alınmalı" diye konuştu.
YÜZDE 10 BÜYÜME HEDEFİ

Bu yıl Rus pazarındaki düşüşün yüzde 11 olduğunu hatırlatan Bektaş, kontratların doğru bir hesaplamayla yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini söyledi. Bektaş 2009 yılı değerlendirmesi yaptığı basın toplantısında OTI Holding'in küresel ekonomik krizin etkilerine rağmen bu yıl 1 milyonun üzerinde turiste hizmet vererek yüzde 21 büyüdüğünü açıkladı. Bektaş, Türkiye'ye getirdikleri turist sayısını ise 731 bin olarak açıkladı. Akdeniz bölgesinde yer alan ülkeler arasında Türkiye'nin yüzde 1.47'lik oranla tek büyüme gösteren ülke olduğuna da dikkat çeken Bektaş Rusya pazarında 2010'da yüzde 10-15 büyüme beklediklerini ancak ekonomideki olumlu gelişmelerle büyümenin yüzde 25'e varabileceğini söyledi. Bektaş 2010'da Kazakistan, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetler'le de çalışmaya başlayacaklarını açıkladı.

'SON DAKİKA FİYATLARI BİZİ OLUMSUZ ETKİLİYOR'

Bektaş, 10-15 gün öncesinden yapılan değişikliklerin etkili olmadığını ve dolayısıyla gerek tur operatörünün, gerek acentenin ve en başta da otellerin para kaybetmesine sebep olduğunu kaydederek doğru fiyatlandırmanın sezon öncesinde verilmesi gerektiğini söyledi. Bektaş Rus ekonomisinin artan petrol fiyatları ile toparlandığını söyleyerek "Rus turist sayısı azalıyor diye fiyat düşüşleri yapılıyor.Ancak Rus ekonomisi toparlanıyor. Fiyat değişimleri ona göre yapılmalı' diye konuştu.
'2009 FİYATLARINI VERMEZSEK RİSK ALIRIZ'
Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkan Yardımcısı Yusuf Hacısüleyman ise Antalya'ya gelen turist sayısındaki küçülmenin yüzde 4'te kalmasının nedeninin sezonda yapılan fiyat indirimleri olduğunu kaydetti. Hacısüleyman, "Antalya'daki daralmanın beklentimizin altında kalmasının nedeni fiyat düşüşleri oldu. 2009 ile aynı seviyede fiyat verirsek 2010'da da benzer rakamları yakalayabiliriz. Ancak bu seneki fiyatlarının üstüne çıkarsak o bizim için büyük bir soru işareti olur" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.