Giriş Tarihi: 19.11.2009 13:08 Son Güncelleme: 19.11.2009 13:12

ABD ekonomisi daralacak

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), ABD ekonomisinin bu yıl yüzde 2,5 daralacağını buna karşılık gelecek yıl yüzde 2,5, 2010'da ise yüzde 2,8 büyüyeceğini öngördü.

OECD'nin Kasım ayı ''Ekonomik Görünüm Raporu''nda yer alan tahminlere göre, ABD'de işsizlik oranı bu yılın son çeyreğinde yüzde 10'a çıkacak.
Gelecek yıl işsizlik oranı yüzde 9,9, 2011 yılında ise yüzde 9,1 olacak.
Enflasyon oranı ABD'de bu yıl yüzde 0,2 iken, gelecek yıl yüzde 1,4 yükselecek, 2011'de yüzde 1,2'ye inecek.
Raporda, ABD ekonomisinin resesyondan aşama aşama çıktığı, üretimdeki düşüşün yaz mevsiminden bu yana durduğu belirtildi.
Bankacılık sisteminde büyük iflaslar yaşanma riskinin azaltığı ancak finansal kayıpları dengelemek için özsermayenin yenilenmesine ihtiyaç duyulduğu ifade edilen raporda, konut sektöründe gözle görülür düzeltme hareketinin sürdüğü kaydedildi.
Raporda, makroekonomik teşvik programlarının büyümeyi desteklediği, işsizliğin ise yavaş yavaş azalacağı bildirildi.
JAPONYA
Raporda yer alan tahminlere göre, Japonya ekonomisi bu yıl yüzde 5,3 daralacak ancak gelecek yıl yüzde 1,8 ve 2011 yılında ise yüzde 2 büyüme kaydedecek.
Ülkede işsizlik oranı bu yılın son çeyreğinde yüzde 5,7'ye çıkarken, gelecek yıl genelinde yüzde 5,6'ya ve bir sonraki yıl ise yüzde 5,4'e gerileyecek.
Japonya'da deflasyon durumu devam edecek. Ülkede, bu yıl fiyatlarda yüzde 1,2, gelecek yıl yüzde 0,9 ve 2011'de yüzde 0,5 gerileme yaşanacak.
Raporda, Japonya ekonomisinin, ihracatın da yardımıyla küresel krizde dibi gördüğünü ancak üretimin hala kapasitenin altında olduğu belirtildi.
Hükümetin kamu harcamalarını artırma planının da yardımıyla büyümenin 2011'de yüzde 2'ye ulaşmasının beklendiği, buna karşılık deflasyonun süreceği kaydedildi.
AVRO BÖLGESİ
Avro bölgesinde bu yıl yüzde 4 daralma yaşanacağı tahminine yer verilen raporda, gelecek yıl ise büyümenin yüzde 0,9 ve yüzde 1,7'ye ulaşacağı bildirildi.
Enflasyon oranı ise avro bölgesinde bu yıl yüzde 0,2, gelecek yıl yüzde 0,9 ve 2011 yılında ise yüzde 0,7 olacak.
İşsizlik oranının avro bölgesinde bu yılın son çeyreğinde yüzde 9,9 olması beklenirken, gelecek yıl genelinde bu oranın yüzde 10,6'ya ve 2011 yılında ise yüzde 10,8'e çıkması bekleniyor.
Raporda, finansal koşullardaki iyileşme, teşvik önlemleri ve ihracat talebinin istikrara kavuşmaya başlamasıyla birlikte avro bölgesinin keskin küçülmeden tahmin edilenden önce çıkacağı, ancak iyileşmenin aşama aşama olacağı vurgulandı.
OECD GENELİ
OECD ülkeleri genelinde bu yıl yüzde 3,5 daralma yaşanacak. Haziran ayında yayımlanan ekonomik görünüm raporunda, OECD ülkelerinin bu yıl yüzde 4,1 küçüleceği tahmin edilmişti.
Gelecek yıl ise örgüte üye ülkelerin yüzde 1,9 ve 2011 yılında ise yüzde 2,5 büyüme rakamlarına ulaşması bekleniyor.
Tahminlere göre, örgüte üye ülkelerde bu yılın son çeyreğinde işsizlik oranı yüzde 8,8'e çıkacak. İşsizlik oranı gelecek yıl yüzde 9'a çıkarken, 2011 yılında yüzde 8,8'e gerileyecek.
Enflasyon oranı ise OECD ülkeleri genelinde bu yıl yüzde 0,5, gelecek yıl yüzde 1,3 ve 2011 yılında yüzde 1,2 olacak.
ÇİN, HİNDİSTAN, RUSYA, BREZİLYA
OECD kasım ayı ''Ekonomik Görünüm Raporu''nda, OECD üyesi olmayan Çin, Hindistan, Rusya ve Brezilya ile ilgili de tahminlere yer verdi.
Buna göre, Çin ekonomisi bu yıl yüzde 8,3, gelecek yıl yüzde 10,2 ve 2011 yılında yüzde 9,3 büyüyecek.
Gelecek yıl Hindistan yüzde 7,3 ve Brezilya yüzde 4,8 büyüme kaydedecek.
Bu yıl yüzde 8,7 daralması beklenen Rusya ekonomisinin gelecek yıl ise yüzde 4,9 büyümesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.