Cumartesi 21.11.2009

Türk Telekom, halı saha maçını internete taşıdı

Türk Telekom, satın aldığı oyun teknolojileri şirketi Sobee'nin geliştirdiği online futbol oyunu 'I can football' ile mahalle maçlarını internet ortamına taşıdı

ULUSLARARASI Bilgisayar ve Tüketici Elektroniği Fuarı Compex 2009'a katılan Türk Telekom, müşteri portföyünü genişletmeye yönelik Sobee'nin geliştirdiği dünyanın ilk 11'e 11 online futbol oyunu 'I can football'u tanıttı. Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany, satın aldıkları Sobee şirketini ailenin yeni yüzü olarak tanıtırken, bilgisayar oyunu severlere dünyada artan ilgiye paralel olarak başta futbol olmak üzere değişik oyunları online olarak sunacaklarını söyledi. Eğitim yazılımı 'Vitamin' programının Türkiye dışında ABD ve Suudi Arabistan'da da başarılı bir grafik izlediğini ve çok sayıda ülkeden bu konuda talep geldiğini söyleyen Doany, online oyunlar alanında da benzer başarıyı yakalayacaklarını iddia etti. Doany, ''Nasıl ki 'Vitamin' farklı dillere çevrilerek uluslararası arenada yer almaya başlayan bir ürün haline geldiyse, Sobee ve 'I Can Football'un da aynı başarıyı elde etmesini hedefliyoruz" dedi. 'I can football' oyununun dünyada bir ilk olduğunu belirten Sobee Genel Müdürü Mevlüt Dinç, oyunun tamamen yerli yeteneklerden oluşan 7 kişilik ekip ile 3 yıllık bir çalışmanın sonucu ortaya çıktığını söyledi. Oyunun, 750 bin doların üzerinde bir bütçeye mal olduğunu kaydeden Dinç, "Bu oyun çok dinamik ve her geçen gün yeni özellikler yükleniyor. Kendimize 'I can football' için 10 yıllık bir hedef belirledik. Aynı anda 22 kişinin değişik pozisyonlarda görev alarak maç yapabildiği bu oyun sayesinde mahalle maçı ve halı saha konseptini internete taşıdık" dedi. 25 yıldır oyun sektöründe aktif olarak çalıştığını belirten Mevlüt Dinç, oyunu Türkiye'den sonra dünyaya da açacaklarını belirtti. Dinç, Suudi Arabistan, Romanya, Mısır ve Almanya ile görüşme halinde olduklarını söyledi.
PREMIUM PAKETLER SATILACAK
OYUNUN temel özelliklerinin ücretsiz olduğunu, diğer özelliklerin aylık premium paketlerle ve mikro ödemelerle oyunculara sunulacağını belirten Dinç, farklı seviyelerde üyeliklerin olacağını söyledi. 50 bini aşkın kullanıcısı olan oyunda lig, turnuva ve kupa maçlarına yer verilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.