Cumartesi 28.11.2009

Grip korkusu bitkisel çay cirosunu 10'a katladı

Domuz gribi korkusuyla bitkisel çaylara olan ilgi arttı. Cirolar 10 katına çıktı, 1 yıllık bitkisel çay stokları yaklaşık 6 ayda tükeniyor

Şifalı bitki arayışı domuz gribi olaylarının artmasıyla büyük artış gösterdi. Yıllık yaklaşık 30 milyon Euro'yu bulan paketli bitkisel çayların cirosu yaşanan domuz gribi vakalarıyla katlanmaya başladı. Green Life Genel Müdürü Erhan Yalın domuz gribi hastalığının Türkiye'de görülmeye başlamasıyla birlikte özellikle bağışıklık sistemini artıracak bitki çaylarının satışında büyük artışla karşılaştıklarını söylüyor. Yalın, "Domuz gribi salgınının başlangıcından bu yana, 1 yıl öncesine göre karşılaştırdığımızda şifalı bitki alımı 10 kat arttı. 1 yılda sattığımız ürünümüz 6 ayda bitecek gibi görünüyor" dedi.
'YAKINIM TAVSİYE ETTİ'
Yalın, alerji dolayısıyla çocuklara 9 yaşına kadar ıhlamur veya adaçayı dışında bitkisel çay içmemelerini tavsiye ettiklerini söyledi. Yalın, "Bir yakınımıza ürün seçer gibi titiziz. Kalite kontrolü ihmal etmiyoruz, çalışanların eğitimine de büyük önem veriyoruz" dedi. Yalın, sözlerine şöyle devam etti: Avustralya, Kanada, Kıbrıs ve Yunanistan'a ihracat yapıyoruz. Hedefimiz 2010'da pazar payını yüzde 5'ten yüzde 10'a çıkarmak.
Başbakan'ın ekinezyası satışı patlattı
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın 2 yıl önce ekinezya çayı içtiğini açıklamasıyla satışların inanılmaz bir şekilde patladığını belirten Erhan Yalın, "Bir anda elimizdeki ürüne büyük bir talep oldu. Biz bu durumdan fırsat çıkarmaya çalışmadık. Bazı firmalar Ege'nin dağ bitkisini ekinezyaya benzediği için kullanıldı. Denetimler olmadığı için iş, vicdan ile cüzdan arasına sıkışıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.