Pazar 29.11.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 28.11.2009

Jetonu geç düşen operatöre ceza kapıda

Düşmeyen telefonlar, açılmayan internet sayfalarından şikâyetçi vatandaşın imdadına BTK yetişti. BTK, standardı tutturamayan operatörlere milyonlarca lira ceza kesecek

Düşmeyen telefonlar, açılmayan internet sayfaları nedeniyle sıkıntı yaşayan vatandaşın imdadına Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) yetişiyor. Sabit ve cep telefonları ile internet hizmetleri için standart belirleyen BTK, bunların altında kalan operatörlere milyonlarca lira para cezası kesecek. BTK'nın belirlediği standartlara göre; sabit telefonlar 1.2 saniyede, cep telefonları 5 saniyede çalacak, müşteri hizmetlerine en geç 30 saniyede cevap verilecek. İnternet sayfası en geç 40 saniyede açılacak. Müşteri hizmetleri 30 saniyede vatandaşa cevap vermeyen, abonenin şikâyetlerini dikkate almayan operatör yanacak.

MİLYONLUK CEZALAR GELECEK

BTK, internet sitesi üzerinden "Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" ni görüşe açtı. Operatörler Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin yürürlüğe girmesinden sonra, şirketler 6 ay içinde belirlenen standartlara ulaşmak zorunda. Aksi takdirde şirketin önceki yıl yaptığı net satışın binde 3'üne varan para cezası kesilecek. Bu da milyonlarca liralık cezalar anlamına gelecek.
ŞİKAYETLERİN % 80'İ 1 GÜNDE ÇÖZÜLECEK
Müşteri hizmetleri arandığında en geç 30 saniyede cevap verilecek. Müşteri hizmetlerinin aramalarının en az yüzde 85'i 20 saniyede cevaplanacak.
Abonelerin fatura şikâyeti, toplam abonenin binde 5'ini geçmeyecek.
Tüketici şikâyetlerinin yüzde 80'i 24 saatte, yüzde 95'i 48 saatte çözülecek.
ANKESÖRLÜ TELEFON ÇALIŞIR OLACAK
Ankesörlü telefonların yüzde 99.5'i çalışır durumda olacak.
Fatura şikâyeti olan abone oranı binde 5'ten fazla olmayacak.
Numara taşımaların en az yüzde 99'u karşılanacak.
Tüketici şikâyetlerinin yüzde 80'i 24 saat, yüzde 95'i 48 saatte karşılanacak.
İŞTE STANDARTLAR
SABİT TELEFON STANDARTLARI:
Arıza oranı yüzde 5'i geçemeyecek. Arıza en geç 1.5 günde çözülecek.
Yurt içinde numara çevrildikten en geç 1.5 saniye içinde karşıdan çalma veya meşgul sesi gelecek.
Müşteri ve rehber hizmetlerini aramalarında en geç 30 saniyede cevap verilecek.
CEP TELEFONU STANDARTLARI:

Bir aramada numara çevrildikten sonra aranan telefonda çalma, meşgul, ya da ulaşılamıyor sesi gelmeksizin bekleme olmayacak.
Cep telefonuyla numara çevrildikten en geç 6 saniye içinde çalma sesi gelecek.
Bir kısa mesaj en geç 5 saniyede karşıya ulaşacak.
KALİTELİ İNTERNETİN STANDARDI:

İnternet kullanımında hız artacak. En geç 40 saniyede sayfa görünecek.
İnternet servis sağlayıcı abonelerine taahhüt ettiği hızın altında kalırsa para cezası ödeyecek.
OPERATÖRLER RAPOR VERECEK
YÖNETMELİĞE göre; Türk Telekom, Turkcell, Avea, Vodafone ile TTNet ve diğer operatörler standartlara uyduklarını gösterir 3 aylık raporları her yıl ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında BTK'ya göndererek ispatlamakla yükümlü olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.