Pazar 06.12.2009

Sosyal ağların hâkimi kadınlar

Facebook, Myspace, Twitter gibi sosyal ağlarda kadınların oranı erkekleri geride bırakıyor. 19 sitede yapılan araştırmaya göre sosyal ağlarda kayıtlı kullanıcıların yüzde 53'ü kadın, yüzde 47'si de erkeklerden oluşuyor

Aralarında "Twitter, Facebook, MySpace ve Digg gibi sosyal âlemin en çok ilgi gören sitelerin kadın mı yoksa daha çok erkek mi üyesi var" diye bakıldığında kadınlar 19 sitenin yüzde 84'ünde ağırlıkta olduğu görülüyor. Bu habere en çok erkekler üzülecek ama kadınlar çoğunluk. Teknoloji ile daha çok erkeklerin ilgilendiğini düşünerek, internetteki sosyal ağlarda erkeklerin çoğunlukta olduğu sanılıyor. Online cemaatlerde erkeklerin çoğunluğu oluşturduğunu düşünenler yanılıyor. Ancak yine de kendini kadın süsü vermiş kullanıcılar olduğunu düşünerek erkekler içini rahatlatabilir. Facebook veya myspace gibi sanal âlemin ağlarında kadın kullanıcıların oranı yüzde 53 erkeklerin oranı da yüzde 47. Ancak bu oranlar tamamen kullanıcıların beyanına bağlı.

SAHTE HESAPLAR ÇOK!

Twitter, Facebook, MySpace ve Digg gibi sitelerde Pingdom tarafından yapılan araştırmaya Yahoyt.com yer vermiş. Ancak bu tür sitelerde takma isim ve yanlış bilgi verenlerin oranı hiç azımsanmıyor. Erkeklerin karşısında kadın olduğunu düşünerek kişisel bilgilerini vermekten kaçınmaması internet üzerinden yürütülen sahteciliğin sık karşılaşılan bir yöntemi. Yine sanal âlemde izini kaybettirmek istiyenler veya farklı amaçlar için de yanlış bilgiler verilebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.