Giriş Tarihi: 7.12.2009 09:50 Son Güncelleme: 7.12.2009 09:51

39 milyar $ başka ülkelere aktı

Türkiye dış ticarette 10 ülkeye verdiği açık ile 10 ayda 39 milyar 88.6 milyon dolar döviz kaybına uğradı.

Ocak-Ekim döneminde Rusya, Çin, ABD, Almanya, Güney Kore, Hindistan, Ukrayna, Japonya, İtalya ve İran'a 1 ile 13 milyar dolar arasında değişen tutarlarda dış ticaret açığı veren Türkiye'nin bu ülkelere verdiği açık, toplam dış ticaret açığının yüzde 131.9'una karşılık geldi. Bu arada Türkiye'nin Rusya, Çin, ABD ve Almanya'ya karşı verdiği açık, Türkiye'nin dış ticaret açığının yüzde 99.3'ünü oluşturdu.
ANKA'nın Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden yaptığı derlemeye göre, Ocak-Ekim döneminde toplam dış ticaret açığı 29 milyar 635 milyon dolar olurken, 1 milyar doların üzerinde dış ticaret açığı verilen 10 ülke ile ticarette yaşanan döviz kaybı toplam açığın yüzde 131.9'una çıktı. Türkiye bu dönemde Rusya'ya 13 milyar 43 milyon dolar, Çin'e 8 milyar 898.8 milyon dolar, ABD'ye 4 milyar 263 milyon dolar, Almanya'ya 3 milyar 215 milyon dolar, Güney Kore'ye 2 milyar 333.3 milyon dolar, İtalya'ya 1 milyar 249.3 milyon dolar dış ticaret açığı verdi. Bu dönemde Türkiye'nin Japonya'ya verdiği dış ticaret açığı 2 milyar 88.5 milyon dolara, Ukrayna'ya verdiği dış ticaret açığı 1 milyar 784.2 milyon dolara, Hindistan'a verdiği dış ticaret açığı 1 milyar 147.4 milyon dolara ulaştı, İran'a verdiği dış ticaret açığı ise 1 milyar 66.1 milyon dolara ulaştı.
4 ÜLKEYE VERİLEN AÇIĞIN FATURASI 29.3 MİLYAR DOLAR
Bu arada Türkiye'nin Rusya, Çin, ABD ve Almanya'ya karşı verdiği açık, Türkiye'nin dış ticaret açığının yüzde 99.3'ünü oluşturdu. 2009 yılının 10 aylık döneminde Türkiye söz konusu 4 ülkeye 29 milyar 272.5 milyon dolar dış ticaret açığı verdi.
DIŞ TİCARET AÇIĞI YÜZDE 53.4 GERİLEDİ
Dış ticaret açıklarında krizin yarattığı durgunluk nedeniyle yaşanan gerileme de dikkati çekti. Ocak-Ekim döneminde geçen yılın aynı dönemine göre toplam dış ticaret açığı yüzde 53.4 azalırken, dış ticaret açığı Rusya'da yüzde 39.8, Çin'de yüzde 27.8, ABD'de yüzde 37.5, Almanya'da yüzde 35.3, Güney Kore'de yüzde 28.5, İtalya'da yüzde 55.5, Ukrayna'da yüzde 49.9, Japonya'da yüzde 36.1, Hindistan'da yüzde 31.4, İran'da yüzde 81.6 azalış gösterdi.
TÜRKİYE BİRÇOK ÜLKEYE AÇIK VERİYOR
Türkiye yılın 10 ayında 1 milyar doların üzerinde dış ticaret açığı verdiği 10 ülkeyle birlikte: Arjantin, Avustralya, Avusturya, Bangladeş, Belçika, Brezilya, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Endonezya, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, Kanada, Kazakistan, Macaristan, Malezya, Norveç, Özbekistan, Pakistan, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya, Tayland, Tayvan'a karşı da diş ticaret açığı verdi.
DIŞ TİCARETTE, IRAK'A 3.4 MİLYAR DOLAR FAZLA VERİYOR
Türkiye'nin en yüksek dış ticaret fazlası verdiği ülke ise 3 milyar 412.9 milyon dolar ile Irak oldu. Bu ülkeyi 1 milyar 918.5 milyon dolar ile İngiltere, 1 milyar 836.3 milyon dolar ile Mısır, 1 milyar 820.6 milyon dolar ile İsviçre, 1 milyar 732.1 milyon dolar ile Birleşik Arap Emirlikleri, 1 milyar 129.2 milyon dolar ile Libya izledi.
Türkiye'nin dış ticaretinde 10 ayda fazla oluşan diğer ülkeleri ise Azerbaycan, Bulgaristan, Danimarka, Estonya, Fas, Gürcistan, Hırvatistan, İsrail, KKTC, Kuveyt, Liberya, Lübnan, Marshall Adaları, Sırbistan, Slovenya, Suriye, Suudi Arabistan, Tunus, Türkmenistan, Yunanistan oluşturdu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.