Pazartesi 07.12.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 07.12.2009

'Kod'ladığı şirketlere artık not verecek

İstanbul'daki 'kod' uygulamasını ülke geneline yaymaya hazırlanan Maliye Bakanlığı kredi derecelendirme kuruluşlarını örnek alarak yeni model geliştirdi. Şirketlere artık not verilecek

Varlık Barışı seferberliği kapsamında sahte fatura kullandığından şüphe edilen mükellefleri mercek altına alan Maliye Bakanlığı İstanbul'da büyük tepkiye neden olan ' kod' uygulamasını ülke geneline yaymaya hazırlanıyor. Bakanlık bürokratları tarafından hazırlanan yeni plana göre, yeni dönemde artık şirketlere kod değil, not verilecek. Kredi derecelendirme kuruluşları örnek alınarak geliştirilen yeni modelde mevzuata aykırı işlem yapan şirketler ve ortaklarının notu düşürülecek ve bu şirketler yakın izlemeye alınacak. Durumunu düzelten şirketlerin notu yükseltilecek, düzeltmeyenler ise en kısa sürede tasfiye edilecek. Bu şirketlerden mal ve hizmet alan firmalar da 'kod' uygulamasında olduğu gibi yakın takibe alınacak. Sakıncalılar yerine 'temiz şirketlerle' çalışan firmaların notları kısa zamanda düzelecek. Verilen notlar şirketlerin piyasa itibarından, bankalardan alacağı kredilerin faizine kadar tüm süreçlerini etkileyecek.

BASEL II UYGULMASINA HAZIRLIK

Kredi derecelendirme sistemi 2012 yılında hayata geçirilmesi öngörülen Basel II'ye de hazırlık açısından da büyük önem taşıyor. Basel II şirketlerin bankalardan kredi çekebilmesi ve hatta teminat mektubu alabilmesi için kredi notunu bildirmesini zaruri hale getiriliyor. Uygulama ile kredi notu yüksek olan şirketler bankalardan daha ucuz kredi alabilirken, notu düşük olan şirketlerin kredi maliyetleri daha da artacak. Bu durumun işletmelerin yönetim biçimlerini de değiştirmesi, aile şirketlerini daha profesyonel isimlerle çalışmaya zorlayacağı düşünülüyor.
Derecelendirme kuruluşları örnek alındı
Maliye Bakanlığı bürokratları tarafından hazırlanan yeni plan kredi derecelendirme kuruluşları örnek alınarak hazırlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.