Çarşamba 16.12.2009 00:00

İşte gerçek işsiz sayısı

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) işsiz sayısını 3 milyon 396 bin olarak açıklamasına karşın, gerçek işsiz sayısının 5 milyon 287 bin kişi olduğu belirlendi.

Gerçek işsiz sayısı bir yılda 825 bin kişi artarken, gerçek işsizlik oranı resmi verilerdeki gibi yüzde 13.4 değil, yüzde 19.4 olarak gerçekleşti. Gerçek işsizlik kadınlarda yüzde 26.1 oranı ile 2 milyon 173 bin, erkekte yüzde 27.9 oranı ile 3 milyon 114 bin kişi oldu.
ANKA'nın TÜİK verilerinden yaptığı hesaplamaya göre; Ağustos-Eylül-Ekim dönemini kapsayan Eylül döneminde gerçek işsiz sayısı 5 milyon 287 bin, gerçek işsizlik oranı da yüzde 19.4 oldu.
TÜİK, aralarında iş bulma umudu olmayanların da yer aldığı işsizlik oranına iş aramayıp, çalışmaya hazır olanlar ile mevsimlik çalıştığı için işsiz durumda bulunanları dahil etmeksizin işsizlik oranını belirliyor. Bu hesapla TÜİK, Eylül döneminde işsizlik oranını yüzde 13.4, işsiz sayısını da 3 milyon 396 bin kişi olarak açıkladı. Resmi verilere göre kadınlarda işsizlik yüzde 14.7 ile 1 milyon 65 bin, erkekte yüzde 12.8 oranı ile 2 milyon 331 bin oldu.
GERÇEK İŞSİZLİK ORANI YÜZDE 19.4
Anılan iki grup dahil edilerek yapılan hesap ise gerçek işsizliğin, resmi sayının çok üzerine çıktığını gösterdi. Buna göre; iş aramayıp çalışmaya hazır olan 1 milyon 850 bin kişi ile mevsimlik çalıştığı için halen işsiz durumda bulunan 41 bin kişi eklenerek hesaplanan gerçek işsiz sayısı Eylül döneminde, bir yıl öncenin aynı dönemine göre 825 bin kişi artarak 5 milyon 287 bin oldu. Gerçek işsizlik oranı da geçen yılın aynı dönemine göre 2.4 puan artışla yüzde 17'den yüzde 19.4'e çıktı.
KADINLARDA İŞSİZLİK ORANI YÜZDE 26.1 OLDU
Eylül döneminde erkeklerde gerçek işsiz sayısı 3 milyon 114 bin, işsizlik oranı da yüzde 27.9 oldu. Bir yıllık dönemde erkeklerde işsiz sayısı 552 bin kişi, işsizlik oranı da 3.8 puan artış gösterdi.
Eylül döneminde kadınlarda işsiz sayısı 2 milyon 173 bin, işsizlik oranı da yüzde 26.1 oldu. Bir yıllık dönemde kadınlarda işsiz sayısı 272 bin kişi, işsizlik oranı da 1.6 puan artış gösterdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.