Giriş Tarihi: 19.12.2009

Kâhin piyasaların falına baktı: Düzeltme 2. yarıda

Kriz kâhini ekonomist Nouriel Roubini, doların 6-12 ay içinde yeniden güçlenmeye başlayacağını belirtti

2006 yılında kaleme aldığı makalelerle krizi önceden gören birkaç ekonomistten biri olan Nouriel Roubini, doların 6 -12 ay içinde yeniden değer kazanmaya başlayacağını öngördü. Roubini varlık fiyatlarının düşmesi anlamına gelen bu gelişmenin kısa dönemde ortaya çıkmasının beklemediğini sözlerine ekledi. Bu yıl küresel piyasaların çok fazla, çok erken ve çok hızlı bir yükseliş gerçekleştirdiğini belirten Roubini, ABD'de toparlanmanın 'U' şeklinde olacağı tahminini de yineledi. Roubini, "Bir düzeltme yaşanabilir ama düzeltme riski daha çok orta vadede görünüyor. 'Reel ekonominin aşağı yönlü sürpriz yapacağını düşünüyorum. Özellikle de teşvikler çekildiğinde... Diğer taraftan parasal ve likidite politikaları varlık fiyatlarını yükselten etkenler" dedi.
'BREZİLYA'NIN ÖNLEMLERİ YETERSİZ'
Gevşek para politikaları nedeniyle gelişmekte olan ülkelere fon akışının devam edeceğini söyleyen Roubini, bunun da aşırı değerli kurlara neden olacağını belirtti. Gelişmekte olan ülkeleri bekleyen en büyük sorunun aşırı değerli kurlar olduğunu iddia eden Roubini, sıcak paraya karşı şu ana kadar alınan önlemlerin ise yetersiz olduğunu savundu. Kâhin Brezilya'nın sermaye akışını önlemek için aldığı önlemlerin yeteri kadar sıkı olmadığını savundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.