Pazar 20.12.2009

Üç yakın arkadaş hayallerini süsleyen işlerinin başında

Dinçkök Ailesi'nin gelini Esra Dinçkök, reklamcı Nail Keçili'nin kızı Nazlı Keçili Öztarhan ve Aslı Tümen, 150 bin dolara Baltalimanı'nda "ev yapımı' makarna tesisi kurdular

Aslında Esra Dinçkök yıllardır televizyonda, Nazlı Keçili Öztarhan reklam dünyasında ve Aslı Tümen ise sanat yönetmenliği yapan başarılı birer profesyonel. Akkök grubu ve Akmerkez'in patronu Ali Dinçkök'ün oğlu Raif Dinçkök'le evli olan Esra Hanım, hazırladığı ve sunduğu ekonomi programlarıyla tanınıyor. Ünlü reklamcı Nail Keçili'nin kızı olan Öztarhan ise reklam şirketi Cen Grup'un başkanlığını yürütüyor ve VEPA Group Yönetim Kurul Başkanı Önder Öztarhan ile evli. Aslı Tümen ise STFA eski üst düzey yöneticilerinden Eser Tümen'in kızı... Üç arkadaş, profesyonel işlerinden ayrı, hayallerindeki girişim için ortak şirket kurdu ve makarnacılık yapmaya başladılar. 'Muma Gıda' adlı bir şirket kuran Dinçkök, Öztarhan ve Tümen "pasta LAB" adıyla ev yapımı makarna ve makarna sosları satıyor. Ortakların ilk hedefi, yenilenen Akmerkez'de kendi ürettikleri makarnaları satmak. Makarnaları, İtalyan bir şef Pino'nun danışmanlığı doğrultusunda bir Türk usta ile hazırlıyorlar. Baltalimanı'nın üstlerinde varoşlarda bir bina satın alan ortaklar, burada bir üretim tesisi kurdular. Üç ortakla yeni yatırımları ve geleceğini konuştuk...
PastaLAB'e nasıl başladınız? E.D: Çocukluğumuzdan beri 20 yıldır çok iyi arkadaşız. Hepimizin ayrı işi var. İstedik ki profesyonel iş hayatımızın dışında kendi işimiz olsun. Kimseden para almadan bir şey oluşturmak istedik. Gıda işine girelim dedik. Hepimiz yemeğe düşkünüz zaten. Makarna olayı ince bir olay. Bu Türkiye'de çok fazla algılanmıyor ama bizim makarnayı pişirin yanına da bir tane marketten aldığınız makarnayı pişirin o ağız tadında o kadar büyük bir değişiklik yaratıyor ki... N.Ö: Kullandığımız un, yumurta, su o kadar önemli ki... Onlarca şey deneyip ondan sonra İtalya'da yediğiniz makaranın ağız tadını oluşturabildik... A.T: Şimdi otellere restoranlara makarna satıyoruz. Telefon açıp sipariş veriyorsunuz. Makarnaların içini siz nasıl isterseniz öyle doldurarak, istediğiniz gibi değiştirebiliyoruz. Mevsim sebzeleriyle, av hayvanlarıyla, yılbaşına özel bir ördekle olabiliyor. Her türlü çeşidi talebe göre yapabiliyoruz.
GÜNDE 60 KİLO MAKARNA...

Ne kadar kapasiteniz var? E.D: Kilo bazında ürün çıkartıyoruz. Rezervlerimiz de oluyor. Bir executive şefimiz, iki tane aşçımız var. Şu ana kadar gelen makarna uzun süre stoklayabildiğimiz için günlük rahat 50-60 kilo çıkartıyoruz.
Bir kerede kaç kişilik davete ürün çıkartabilirsiniz? N.Ö: Bir gün önce söylerlerse, 300 kişilik bile olabilir. En son İstanbul Golf'te Mustafa Koç için 200 kişilik makarna partisi verdik. Biz bunları yapıp stokladığımız ve buzlukta 3 ay kalma süresi olduğu için rahatız.
Peki, siparişte limit var mı? A.T: Akşam yemeğe 4 kişi davet ettik diyorlar. Şoförlerini gönderiyorlar. Bizde onların istediklerini hazırlıyoruz. 4 kişi de olur 40 kişi de... O problem değil. Bir kısıtlamamız yok. Çocuklar sebze yemeği sevmiyor diye mantının içine sebze koyuyorduk. Şimdi sebzeli ravioli yapıyoruz. Eğlenceli ve renkli yapmayı tercih ediyoruz. Doğum günleri için kırmızı, mor ve yeşil yapacağız. Çikolatalı makarna üzerine bile çalışıyor. O da harika olacak.
İlk üretime ne zaman başladınız? A.T: Üretime 1 Kasım'da başladık. pastaLAB adını koymamızın nedeni de orada gerçekten denemeler yapıyor oluşumuzdan. Ben soğanı ağzıma koymam, ama ravioli içinde karamalize soğan çok güzel oluyor. İçine koyduk denedik ve çok güzel oldu. Değişik şeyler deniyoruz. Laboratuvar gibi denemeler yapıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.