Pazar 27.12.2009
Son Güncelleme: Pazar 27.12.2009

Microsoft'un beyin takımındaki Türk

İki yıldır Türkiye dahil Microsoft'un önem verdiği 7 ülkenin sanal takım liderliğini yürüten Çağlayan Arkan, 2.5 aydır Microsoft'un kalbinde dev sektörlere yön veriyor

Türkiye'nin yetiştirdiği başarılı üst düzey yöneticilerden biri olarak, 47 yaşındaki Çağlayan Arkan son 10 yıldır isminden zaten söz ettiriyordu. 10 yıl kendi işini yapmıştı. Ardından Siemens deneyimi gelmişti ve son 6 yıldır da Microsoft Türkiye'yi yönetiyordu. Arkan kurduğu takımıyla öyle işler yapmıştı ki merkezin dikkatini çoktan çekmişti ve son iki yıldır da Microsoft'un büyük önem verdiği 7 ülkenin sanal takım liderliğini yürütüyordu. İşte bu başarılar merkezin gözünden kaçmadı ve 2.5 ay önce Çağlayan Arkan, 60 milyar dolar cirolu Microsoft'un yaklaşık yüzde 10'unu temsil eden Dünya Üretim ve Kaynaklardan Sorumlu Genel Müdür pozisyonuna atandı. Arkan'a havacılık&savunma, otomotiv, ileri teknoloji& elektronik, ilaç, kimya sanayileri, petrol&doğalgaz, elektrik-su-gaz dağıtım hizmetlerinden oluşan 7 farklı sektörün genel müdürü bağlı.

YÖNETİMİN YARISI KADIN

Bu arada unutmadan, Microsoft Türkiye yönetimi, kadın erkek eşitliğinde yüzde 44'ü bulan oranla Microsoft dünyasında en yüksek seviyede yer alıyor. Tüm çalışanlar göz önüne alındığında bu oran yüzde 48'e kadar çıkıyor. Farklılıklara büyük önem veren Microsoft için Arkan'ın bu yönetim şeklinin de dikkat çektiğini söylemeliyim. ABD'de 35 bin kişinin çalıştığı Microsoft'un kalbi Redmond'ta 121 numaralı binaya yerleşen Çağlayan Arkan, geçen hafta Türkiye'deydi. Microsoft'un liderlik takımına giren Arkan, 2.5 ayı bulan yeni görevi esnasında gördüklerini ve yaşadıklarını İşte Hayat 'a anlattı…
Microsoft'tan böyle bir teklif almak sizi şaşırttı mı? Heyecanlandınız mı?
Ben hayatı geldiği gibi yaşıyorum. Sürpriz oldu. Kariyer planı yaparken birkaç şeye bakıyorum. Birincisi benim altından kalkabileceğim bir iş ama zorlanarak altından kalkacağım bir iş olması lazım. İkincisi ki ben de çalışanlarıma derim, işe gelirken beyniniz ve kalbinizle birlikte gelin. Heyecan duymak önemli, çünkü gerçekten zor işler yapılıyor. Ben farklı bir adrenalin salgılanması gerektiğini düşünürüm bu yüzden. İşte böyle bir teklif karşıma çıktığı zaman bu bağlamda değerlendirdim.
TÜRKİYE 4 MİSLİ BÜYÜDÜ

Microsoft Türkiye'yi hangi noktaya geldiğinde bıraktınız diye sorsam?
Ben Microsoft'a Siemens'ten geldim. İçinden gelmedim yani. Altı yıl önce geldim. Microsoft Türkiye 63 milyon dolarlar seviyesinde bir büyüklüğe sahipti. İş ortaklığı şeklinde olduğumuz için. Biz bugün pazar payı, ekibin kalitesi, partnerlerimizle, ekibin uluslar arası yeri itibariyle çok farklı bir noktaya geldik. Biz yerel ciro pek açıklamıyoruz. Ama aşağı yukarı dört misli büyüdük. 200 milyon dolarları aştık.
Bu dönemde Türkiye operasyonu Microsoft içinde de önem kazandı belli ki. Tüm dünyada kriz yaşanırken, siz büyümeye devam etmişsiniz…
Bizim büyümemiz istikrarlı oldu. Türkiye olarak kendimizi Microsoft içinde büyük gelişmekte olan ülkeler arasında bulduk. Rusya ile İngiltere ile, Hindistan, Çin, Brezilya, Meksika, Güney Afrika ile aynı yerde bulduk ve bununla da kalmayıp, bu grubun liderliğini aldık. İki yıl ben hasbelkader bunu yürüttüm. 7 ülkenin bir tür sanal takım liderliğini yürüttü ve bu ülkelerin genel müdürleriyle birlikte strateji geliştirdim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.