Pazar 27.12.2009
Son Güncelleme: Pazar 27.12.2009

'Özel dikim'le krizi teğet geçti

Vakko'nun ikinci kuşak patronu Cem Hakko, Nakkaştepe'deki Vakko Moda Merkezi'nin 14 Ocak'taki açılışı öncesi SABAH'a konuştu. Hakko, "Biz çok kriz gördük. Şartlar ne olursa olsun yatırıma devam ediyoruz" dedi

Babası Vitali Hakko'nun vefatının ilk yıldönümünde Merter'deki 35 yıllık fabrikayı satıp Esenyurt'ta modern fabrikaya taşıyan Cem Hakko, ölümünün ikinci yılında da Nakkaştepe'de 12 bin metrekare kapalı alanı bulunan "moda merkezi"ni 14 Ocak'ta resmi açılışını yapacak. Vakko Yürütme Kurul Başkanı Cem Hakko ile yeni binasında röportaj yaptık. Hakko, "Biz çok kriz gördük. Şartlar ne olursa olsun, yatırıma devam ediyoruz" dedi. Ünlü işadamı, "Kriz ortamında özellikle özel dikim (gömlek, takım elbise) müşteri ve satışlarımız çok arttı. 2 bin 500 müşterimiz var. Bu dönemlerde insanlar lükse yönelip, moral kazanmaya çalışır. Ayrıca kaliteli ürüne de talep artar" dedi. Daha sistemli çalışmaya başladıklarını, ürün teknolojisini yeni yatırımlarla yenilediklerini belirten Hakko, "Birçok insanın alışveriş yapacağı zamanı yok. Ayrıca özel dikimi ile müşteri yaka, kol ağzı gibi detayları belirleyebiliyor" diye konuşuyor.
Son yıllarda özel dikime ilgi arttı. Bunun sonucunda da bu hizmeti veren yerler ve isimler çoğaldı. Bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hazır giyim var ve şık giyinme isteği var. Kendini özel göstermek var. Özel dikim, insanın kendini daha iyi hissetmesini sağlıyor. Bir erkek kadın gibi değil. Kadınlar farklı şeyler giyebiliyor. Ama erkekler ceket pantolon giyince bütün gün onunla yaşıyor. Bir erkek, kıyafetin içinde kendini kadından daha iyi hissetmesi lazım... Belli bir kısım oluşturduk. Dünyanın en iyi kumaşlarıyla özel dikimi uzun zamandır geliştiriyoruz. Artık müşterinin ayağa geldiği lüks bitti, müşterinin ayağına gitmek lazım...
Diğer firmalardan farkınız ne?
Rakamlar çeşit olduğu için herkes özel dikim yaptırabiliyor. Özel dikim iyi yapılınca güzel oturuyor. Ancak görebileceğiniz korkunç özel dikimler de var. Gömlekte de takım elbisede de olsun sorunlar çıkabiliyor. Onların bizden en büyük farkı var teknolojik yetersizliği. Bizim bir gömlek için 40 makineye ihtiyacımız var. Aldınız ceketi yaptınız, onu prese koydunuz, böyle olmaması lazım. Belli makinelere ihtiyaç var. Donanımlı bir fabrikanın yaptığı özel gömlekle bir başkasının yaptığı fark edilebiliyor. Bu makineler yüzünden göze hoş geliyor. Yeri geliyor kumaşına göre bile ayrı makine lazım oluyor. Bizim sonsuz çeşit verme şansımız var.
Kaç çeşit makine var?
60 çeşit makine var.

MÜŞTERİNİN İŞYERİNE GİDİYRUZ

Özel dikim lüks için gerekli mi?
Evet lüksün bir parçası, ancak güzel bir yer gördüğünüz zaman da bu lükstür. Güzel bir eşya aldığınızda da lüks değil mi? Müşterilerimiz var ki her hafta çağırıyorlar ve gömlek istiyorlar. Biz sürekli yenilenmek durumundayız. Bu özel dikim farklı bir keyfi dönüşüyor. İşadamları telefon açıyor ofisine bekliyor. İki arkadaşı da gelmiş ya da gelmemiş oluyor. O servisi ofisinde evinde sunuyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.