'Rahatsızlık düzeyinde kendini beğenmişlik!'
1. TEMEL İLKELER BAŞLIKLI 5. MADDE: Reklamlar; yasalara, genel ahlaka uygun olmalı, kişilik haklarını zedeleyici olmamalı.
2. DÜRÜSTLÜK BAŞLIKLI 7. MADDE: Reklamlar, araştırma sonuçlarını veya teknik bilimsel yayınlardan yapılan alıntıları çarpıtamaz. Reklamlardaki iddiaları gerçekte sahip olmadıkları bir bilimsel temele sahipmiş gibi göstermek üzere yersiz bilimsel ifade kullanılamaz.
3. KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLAR BAŞLIKLI 11. MADDE: Karşılaştırılan malın, hizmetin veya markanın adı belirtilmemeli, dürüst rekabet ilkelerine uygun olmalı ve tüketici yanıltılmamalı.
4. KÖTÜLEME BAŞLIKLI MADDE: Reklamlar hiçbir firmayı kurum veya kuruluşu, hiçbir malı veya hizmeti aşağılayarak ya da alay konusu ederek veya benzer herhangi bir biçimde kötüleyemez.
EN SON HABERLER
- 1 TÜİK açıkladı! İşte Türkiye'de en çok tercih edilen otomobil renkleri: İlk sırada ne siyah ne beyaz var...
- 2 Dijital Telif Yasası için tarihi gün! Meclis Komisyonu’nda çözüm önerileri 4 maddede sıralandı
- 3 Sahte yetkili servislere 15 milyon TL ceza
- 4 Kentsel dönüşümü birlikte başaracağız
- 5 Teşvik sistemi getirilmeli
- 6 Fikri olan gençlere destek
- 7 Denizler Halkın projesine yeni sistem
- 8 Tüyolarla yatırım yapılmaz
- 9 BES’te biriken fon 1 trilyon liraya ulaştı
- 10 THY’den BM ile sürdürülebilir turizm mutabakatı