Giriş Tarihi: 27.12.2009

Reklamvereni, rakibi gibi gösterip yanıltma hali var

Dilekçede davalıların haksız rekabet eylemi dışında hukukun temel kurallarını görmezden gelerek reklamverenlere yönelik bir 'yanıltma' hali yaratacak şekilde, kamuoyunda Vatan'ı SABAH'ın rakibi gibi göstermeye çabaladıkları vurgusuna yer veriliyor. SABAH gazetesine reklam verilmesi halinde reklamverenlerin hedefledikleri kitlelere ulaşamayacakları yönünde bilimsel ve fiili hiçbir dayanağı bulunmayan bir şartlanma yaratıldığı iddiasına yer verilen dilekçede, "İlanlar yoluyla ortaya çıkan eylem öncelikle TTK'nın 56. ve 57'nci maddelerinde dayanağını bulan ve 'haksız rekabet' olarak tanımlanan durumun ta kendisidir" denildi. Vatan'ın bu eyleminin açık saldırı olarak yorumlandığı dilekçede, 'aldatıcı hareketler, dürüstlük kuralına aykırı ısrarlı yayınlar ve eylemler' yoluyla iktisadi rekabetin suiistimal edildiği belirtildi. Dilekçede, yayınların sadece reklamverenleri değil tüketicileri de etkilendiğine işaret edilerek "Dürüstlük kuralına aykırı yayın ve fiilleriyle Türk gazete okurunu yanıltmak, hukuka aykırı şekilde müvekkilimizi incitmek ve kötülemek, yazılı basına reklam veren kişi ve kuruluşları yanıltarak müvekkilimiz aleyhine etkilemek açıkça ve tartışmasız biçimde haksız rekabettir" denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.