Giriş Tarihi: 28.12.2009 12:02 Son Güncelleme: 28.12.2009 14:02

100 bin kişiye iş imkanı

Birleşmiş Markalar Derneği(BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit, 2010 yılında 63, 2011 ve 2012'de 30'un üzerinde yeni alışveriş merkezleri (AVM) açılacağını, bu merkezlerde yer alacak 10 binin üzerindeki mağazada sadece BMD üyelerinin yaklaşık 30 bin, toplamda ise 100 bin kişinin istihdam edileceğini açıkladı.
BMD Başkanı Akyiğit, 2009 yılı değerlendirmesi ve 2010 yılı beklentilerine ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, 2009 yılının kendine özgü koşulları nedeni ile tüm ekonomide istihdam yaratma anlamında sıkıntılar olduğunu, işten çıkarmaların dikkat çektiği 2009 yılında, perakende sektörünün, diğer sektörlerden çok daha başarılı bir performans yakalayabildiğine dikkat çekti. Gıda dışı perakende sektöründe çalışan sayısının 2008 yılına göre, 2009'da gerçekleşmesi beklenen yıllık yüzde 2-3 civarındaki artışın, organize perakende için bir başarı olduğunu savunan Akyiğit, "Hazır giyim sektöründe görülen 2009 yılındaki yıllık yüzde 5'lik istihdam artışı dikkat çekicidir. Krizin en başında markalarımızın ifade ettikleri "kimsenin işini kaybetmemesi için önlem alınacağına'dair söylem gerçekleşmiştir" dedi.
-PERAKENDE CİROSU 2009'DA 176 MİLYAR DOLAR OLDU, 2008'İ GEÇTİ-

BMD Başkanı Akyiğit, markalarıyla güçlenme stratejisini 2009 yılında da sürdüren Türk perakende sektörün, 2008 yılında 160 milyar dolara yakın ciro gerçekleştirdiğini ve yaklaşık 3 milyon kişiye istihdam olanağı sunduğunu anlattı. Kriz dönemi olmasına rağmen 2009 yılında perakendenin bütününde yaklaşık yüzde 10-11 gibi bir büyüme beklentisinin yılsonu itibariyle gerçekleştiğini kaydeden Akyiğit, tüm perakende sektörünün 2009 cirosunun 176 milyar dolar olduğunu bildirdi. Türkiye'de 2009 Aralık ayı itibari ile aktif halde 220'den fazla alışveriş merkezi bulunduğunu söyledi. Akyiğit, krizle bağlantılı olarak 2009'da açılması planlanan alışveriş merkezlerinin önemli bir bölümünün, açılışlarının daha ileri tarihlere kaydırdığına dikkat çekti. Bunlardan bir kısmının 2010'da açılacağını ifade eden Akyiğit, şunları söyledi:
- BMD ÜYESİ MARKALARIN KİRALANMASI BEKLENİYOR-

"2010 yılında açılacak 63 yeni AVM de 7 bin 500'e yakın mağaza kiralanacak. 2011 ve 2012 yıllarında ise 32 AVM'nin açılmasını bekliyoruz. Bu merkezlerde de yaklaşık 4 bin mağaza kiralanacak. BMD üyeleri, 2008'de yaklaşık 160 bin kişiye istihdam sağlarken bu rakam 2009'un sonuna yaklaştığımız bugünlerde 170 bin kişiye ulaşmıştır. Yukarıda ifade edilen 10 bin'den fazla yeni mağazadan en azından 2 bin 500'ü BMD markaları tarafından 2010 yılı içinde kiralanacaktır. Böylece, BMD üyelerinin yarattıkları istihdam sayısını 190 ila 200 bine çıkacağını tahmin ediyoruz. Gelecek üç yıl içinde açılacak AVM'lerde toplamda 100 binin üzerinde yeni istihdam olanağı yaratılacak."
-2010 CİRO HEDEFİ 26.5 MİLYAR DOLAR-

Ekrem Akyiğit, BMD üyelerinin açacakları yeni mağazalarda yıllık 2 milyar liranın üzerinde bir ciroya imza atmalarının beklendiğini ifade ederek, 2010 yılında yüzde 10'luk ciro artışıyla birlikte BMD üyelerinin yıllık toplam cirosunun 26 milyar 500 milyon dolara ulaşacağını vurguladı. Akyiğit, en kısa sürede 30 milyar dolar ciro hedefine ulaşmayı amaçladıklarını anlattı.
-KOMŞU ÜLKELER HEDEF PAZARIMIZ OLDU-

Ekrem Akyiğit, 2009'da başlatılan yurtdışına daha fazla yönelme hedefi çerçevesinde, öncelikle Karadağ'daki bir Türk yatırımı olan AVM'yi ziyaret edeceklerini belirterek, "Bunun ardından, Suriye'nin başkenti Şam'ı ve Ürdün'ün başkenti Amman'ı ziyaret edeceğiz. Ocak ve Şubat 2010'da gerçekleşmesi planlanan bu ziyaretlerde BMD markalarına bu ülkelere girme ve burada yatırımcılarla ve tüketicilerle buluşma olanağı sağlayacağız. BMD üyeleri, yalnız Türkiye'de değil yurtdışında da mağazalaşma yoluyla, "Made in Turkey" marka etiketli ürünleriyle, kendi markasını yurtdışına taşıyarak, ülkemizin tanıtılmasına ve kalite algısına katkısıyla ekonomimizin yeni bir itici gücü haline gelecektir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.