Giriş Tarihi: 14.01.2010

Yıldız, birleşip satın alacak gıdanın yarısını yakalayacak

Yıldız Holding Ambalaj, Bilişim ve Gayrimenkul Grup Başkanı Cahit Paksoy, 2015 yılında Yıldız Holding'in gıda dışı alanlardaki işlerinin toplam gıda işlerinin en az yarısı olacağını açıkladı

Yıldız Holding Ambalaj, Bilişim ve Gayrimenkul Grup Başkanı Cahit Paksoy, 2015'te holdingin gıda dışı alanlardaki işlerinin, organik büyüme yanında birleşme ve satın almalarla, gıda işlerinin toplamının en az yarısına ulaşacağını bildirdi. 2012 yılı hedefini gıda dışında bulundukları her sektörde ilk üç olarak koyan Paksoy, halen kayyumda bulunan Netaş'a teklif verdiklerini, sonucunu beklediklerini dile getirdi. Yıldız Holding'in gıda dışı kategorilerdeki yeniden yapılanma çalışmaları ve hedeflerine ilişkin olarak düzenlediği basın toplantısında konuşan Paksoy, gıda dışı alanda yeniden yapılanma çalışmalarına 2006'da başladıklarını hatırlattı. Gıda dışı işlerde başkan yardımcılıklarına Bülent Atabay ve Hakan Eren getirildi.

PAKSOY'DAN BAŞLIKLAR ŞÖYLE:
AMBALAJ SEKTÖRÜ: 2006'dan bu yana çok sayıdaki şirketi konsolide ederek organik büyüme oluşturduk. 2009'da bu alanda 415 milyon lira ciro elde ettik. 2010'da yüzde 30 cirosal büyüme hedefliyoruz ve yüzde 7-8 istihdam ilavesi planlıyoruz. Ayrıca 50-100 milyon dolarlık da yatırım planlıyoruz. 2015'te yaklaşık 1.5 milyar dolarlık bir ciroyu hedefliyoruz.
GIDA DIŞINDA KALIYORUZ: Gıda dışı alanda inorganik büyümeyi stratejik ortaklıklar, konsolidasyonlar ve satın almalarla sağlayacağız. Satın alma ve ortaklıklar Türkiye ile sınırlı değil. Bu yılın şubat-mart aylarında yeni gelişmeleri duyurabiliriz. 2015 yılında gıda dışı işlerimiz, toplam gıda işlerinin en az yarısı kadar olacak. Şu anda bu oran yüzde 30'larda. Gıda dışı işlerimizle ilgili herkes bize 'Var mısınız, yok musunuz? diyordu. Hayır, biz gitmiyoruz. Tüm şirketlerin 2012'de ilk 3 şirket arasına girmesini hedefliyoruz.
BİLİŞİM: 2009'da sektörde daralmaya karşın biz yüzde 11 büyüdük. Halen 600 kişilik istihdamımız var. 2010'da bilişim alanında yüzde 50-80 arasında büyüyeceğiz. Masamızın üzerinde bazı çalışmalar var. Bunların gerçekleşirse yüzde 80 büyüyeceğiz. Sadece organik büyüme ile bile istihdamda yüzde 15'lik bir artış sağlayacağız ve 1.5 milyar dolarlık ciromuz olacak. 2015'te bilişim sektöründe payımız yüzde 25-35 arasında olur, şu andaki planlarımızda yüzde 32 gibi görünüyor. Bu da 5-6 milyar dolar ciro demek. Donanım, yazılım, entegrasyon, distribütörlük alanlarında olacağız. Ama önümüzdeki 5 yıl teknoloji perakendesine girmeyeceğiz. Bu alanda 2010'da 20- 200 milyon dolar aralığında bir yatırım planlıyoruz.
GAYRİMENKUL: Bugün itibariyle Yıldız Holding'in gayrimenkuldeki yatırım miktarı 2.2 milyar dolar seviyesinde. Gayrimenkul yatırım ortaklığının portföyüne yeni ürünler katacağız.
YAPMAYACAĞIMIZ İŞLER: Önümüzdeki dönemde yapacağımız değil yapmayacağımız işleri sayalım. Devletin yaptığı ya da devletle yapılan işler, ağır sanayi, enerji, turizm, eğlence, medya ve insanlara zararlı gördüğümüz sektörler... Finansal bazı yatırımlarımız var ama bu alanda büyümeyi planlamıyoruz.
NETAŞ: Netaş'ın satılık ve bizim de ilgilendiğimiz doğru. Ancak konu kayyumda ve işler yazılı olarak yürüyor. Bunun dışında masamızda daha birçok plan var.
GODİVA AMBALAJININ % 40'I BİZDEN
Godiva'nın satın alınmasının ardından ambalajlarının yüzde 30- 40'ını Türkiye'den karşılamaya başladıklarını söyleyen Paksoy, yurt dışına yönelik satın alma ve ortaklık planlarının hangi bölgelerde yoğunlaştığı sorusuna verdiği yanıtta, stratejik ortaklıklarda yeni dahil olacak şirketin teknoloji ve know-how getirmesinin önem taşıdığını, bu tür şirketlerin de genelde Avrupa ve ABD'de olduğunu kaydetti. Paksoy, bir soru üzerine, ''Halka arz, holdingin politikalarından bir tanesi. Gelecekte daha fazla halka arz olacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.