Giriş Tarihi: 24.1.2010

Ünlü isminden neden vazgeçmedi?

Şu anda yatırım bankacılığı da yapan Standard Ünlü, 2002 yılında Işıklar Menkul Değerler'i satın almıştı. Petkim, Tüpraş, Tekel Alkollü İçkiler ve Türk Telekom'un özelleştirilmesinde yerel ve uluslararası gruplara danışmanlık servisi yapmıştı. Ülker'in Godiva'yı satın alması da dahil olmak üzere pek çok şirket satışına aracılık eden Standard Ünlü'yü bugünlere getiren Mahmut Ünlü'den öğreniyoruz ki şirket 2007 yılında 8 ve 2008 yılında 11 birleşme ve satın alma işlemi gerçekleştirmiş. Ülker, Sabancı, Koç, TAV, Zorlu, Tahincioğlu, Unilever, Cadbury Schweppes, Thomas Cook ve Tesco gibi ulusal ve uluslar arası pek çok şirketi müşteri portföyüne almış. Hal böyle olunca, 1998 yılından bu yana gerçekleştirilen tüm satın alma ve ortaklık işlemleri bazında 43 adet işlemle birinciliği Standard Ünlü almış. Sanırım bu durum, bu kez kendilerini satın almak isteyen Standard Bank'ı da etkilemiş olmalı ki, banka şirketin yüzde 60'tan fazlasını satın almasına rağmen, Ünlü ismini bırakmak istememiş. Dünyanın 55'inci büyük bankası olan Standard Bank'ın, Akbank, İş Bankası ve Garanti'nin toplamından daha büyük bir banka olduğunu söyleyelim. Bu arada unutmadan, dünyanın en büyük ikinci bankası olan Çinli Industrial&Commercial Bank of China da Ekim 2007'de Standard Bank'ın yüzde 20'sini satın aldığı için şirketin sahipliğinde Çinliler de yer almış oluyor. 320 milyar dolar ile banka Çin'in en büyük bankası konumunda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.