Pazartesi 25.01.2010
Son Güncelleme: Pazartesi 25.01.2010

Kar, vatandaşı eve kapattı AVM'ye giren sayısı azaldı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Valiliğinin kar ve tipi uyarısı üzerine evden çıkmayan İstanbullular, AVM'lerin haftasonu müşteri girişlerini yüzde 15 oranında düşürdü

Asıl cirolarını haftasonu gelen müşterilerin yaptığı harcamalardan elde eden alışveriş merkezleri (AVM), İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Valiliği'nin İstanbul halkına "Hususi arabalarınızla dışarı çıkmayın, toplu taşımayı kullanın" uyarısı üzerine kapı girişlerinde yüzde 15'lere varan düşüş yaşadı. Kimi alışveriş merkezleri evlerinden arabayla çıkmaktan tedirginlik duyan müşterilerine servis aracı sayılarını artırarak çözüm ararken kimi alışveriş merkezleri otoban şehir merkezinden uzak ve otoban kenarında olmanın dezavantajını yaşadı. Merkeze yakı, ana arterler üzerindeki AVM'ler ise yaya olarak gelinebilen bir konumda oldukları için evde tıkılmayıp sosyalleşmek ve hava almak isteyen tüketicinin durağı oldu. AVM yöneticilerinin müşteri kaybetmemek için sarf ettikleri tüm çabalar ne yazık ki kapı giriş rakamlarını düşürmenin önüne geçemedi. Bazı AVM'lerdeki ziyaretçi sayısı yüzde 30'lara kadar düştü. Yöneticiler, "Sivil örgütlerin yaptığı soğuk hava ve yağış uyarıları tüketiciyi korkuttu ve eve kapanmalarına neden oldu. Özellikle toplu taşımanın ulaşamadığı yerlerdeki AVM'ler bundan negatif etkilendi" diye memnuniyetsizliklerini dile getirdiler.
Optimum Genel Müdürü Nezihi Kayıboğlu
Ek servis seferi koyduk
İstanbullular yağış nedeniyle toplu taşımayı tercih etti. Dolayısıyla arabayla gelen müşteri sayımızda düşüş oldu. Kapı girişlerinde yüzde 15'e yakın bir azalma yaşadık. 12 olan müşteri servis sayımıza birkaç ek sefer ekleyip giriş sayılarını artıracağız.

Capitol Genel Müdürü Özkan Şenyüz

Merkezin avantajını yaşadık
Ana arter üzerinde olduğumuz için yürüme mesafesindeki müşterimiz evine kapanmak yerine Capitol'e gelmeyi tercih etti. Bu yüzden erken kapamaya gitmedik. Tüm bu avantajlar sayesinde haftasonu kapı girişlerimizde ciddi bir azalma yaşamadık.
Viaport Genel Müdürü Bülent Kural
Şehir dışında olmamız dezavantaj yarattı
Şehrin içindeki AVM'lere göre bizim gibi otoban kenarındaki AVM'ler yağışlı havalarda dezavantaj yaşıyor. Geçen haftasonuna göre Viaport'ta kapı girişlerinde yüzde 30 düşüş oldu. Otoparkımız normalde haftasonları yüzde 100 doluluk oranına ulaşır bu haftasonu yüzde 50 doluluk söz konusuydu. Ama Valilik ve belediyenin uyarılarına rağmen yine de tüketici soğuk havada dolaşmayı seviyor.
Capacity Genel Müdürü Tarkan Yurdaay
80 bin olan giriş sayısı 67 bine kadar düştü
Cumartesi itibarıyla geçen haftasonu elde ettiğimiz müşteri giriş sayısına ulaşamadık. Kar yağışından dolayı insanlar telaş ve endişeye kapılınca evlerinden çıkmadı. Normalde 80 bini bulan kapı girişlerimiz 67 binde kaldı bu da yüzde 15'lik bir düşüş anlamına geliyor. Ancak araçla ulaşım sağlanabilen şehirdışındaki AVM'lerde bu oranın çok daha yüksek olduğunu düşünüyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.