Cuma 12.02.2010

'Küresel Güven Endeksi' şubatta düşüşe geçti

Avrupa Birliği ülkelerinde patlak veren borç ve bütçe açığı krizi, dünya ekonomisinde güven kaybına neden oldu

YUNANİSTAN, Portekiz ve İspanya başta olmak üzere Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde artan borç ve bütçe açığı sorunu ile birlikte dünya ekonomisi 2010 başında güven kaybına uğradı. Bloomberg'in 6 kıtada üzerinde yapılan araştırma sonucu hazırladığı 'Küresel Güven Endeksi'ne göre Ocak ayında yüzde 66.6 olan oran, Şubat ayında düşmeye başlayarak yüzde 54.9'a geriledi. Kriz ile karşı karşıya kalan Euro Bölgesi ülkelerinin bütçe açığı ve borç dengelerini kontrol etmekte zorlandığı ve bunun da dünya ekonomisinde endişe yarattığı belirtilen araştırmada, buna paralel olarak yatırımcıların da çekingen hareket ettiği ve ülkeleri yakın izlemeye aldığı kaydedildi.
HAYAL KIRIKLIĞI ARTTI

142 milyar dolarlık varlığa sahip İsviçreli Bankacılık Grubu Julius Baer'ın Global Yatırım Operasyonu Başkanı Venkatraman Anantha-Nageswaran, küresel ekonomide aydan aya güven kaybı dalgası yaşandığını ve hayal kırıklığının arttığını söyledi. Nageswaran, "Yunanistan ve Avrupa Birliği ülkelerinin ekonomileri bize global dengelenme sürecinin henüz tam olarak bitmediğini gösteriyor. Bu yüzden de birçok ülkede hükümetler, teşvik girişimlerine tam anlamıyla devam edemiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.