Pazar 28.02.2010

E-posta kullananın şikâyetini mesaiden sonra duyan yok!

Milyonlarca e-posta kullanıcısının olduğu Türkiye'de büyük bir reklam geliri elde eden servis şirketleri, mesai saatlerinden sonra kullanıcıların şikâyetini dinleyen eleman bulundurmuyor

Türkiye'de 35 milyon internet kullanıcısı elektronik postalarını kaptırınca mesai saatleri dışında yalnız kalıyor. Hotmail, gmail, yahoo mail ve mynet mail gibi e-posta hizmeti veren şirketler reklam gelirlerini artırmaya devam ederken, servis konusunda oldukça isteksiz. E-posta servislerinin yalnızca bir kısmında Türkçe destek hatları mesai saatleri içinde çalışırken, bilgisayar korsanları tarafından ele geçirilen hesaplar konusunda kullanıcılar önemli çaba harcamak zorunda. Türkiye'de e-posta hizmetinin pazar lideri Microsoft, 27 milyon Windows Live Hotmail üyesi, 28.4 milyon kişi de Winddos Live Messenger üyesi bulunuyor. İkinci sırada Google gmail üye sayısı 8 milyona yaklaşmış durumda. Üçüncü sırada da 6.5 milyon abonesi olan Türk şirketi mynet geliyor.
MESAİ SAATİ HİZMETİ
İnsanların tüm yakınları ile kişisel yazışmalarını içeren bu e-posta hesaplarının ele geçirilmesi son derece kolay olmasına rağmen tekrar geri almak için savcılık kanalıyla hareket etmek gerekiyor. Tüm bu işlemler sürerken kullanıcının kişisel bilgileri ortaya seriliyor. Kendisi tarafından yazılmayan mesajlar yakın çevresine gönderiliyor. E-posta hesabını ele geçiren bilgisayar korsanları, hesabın sahibinin yakın arkadaşlarından ya yardım istiyor ya da açık tehditle kontör göndermesini istiyor. Genelde bu tür kontör hırsızlığı yapanlar işlenilen suçun büyüklüğünün farkında değiller. Microsoft'un Windows Live Hotmail kmullanıcı sıralamasında Türkiye dünya 3'üncüsü. Windows Live Messenger ile sohbetlerde ise Brezilya'nın ardından 2'nci sırada yer alıyor. Ancak servislerden Avrupa ülkeleri kadar yararlandığı söylenemez. Oysa bu şirketler elde ettikleri reklam geliri ve sahip oldukları kişisel bilgilerle önemli bir hizmet veriyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun bu şirketlerin hizmetk standartları konusunda bir yaptırımı ya da kararı bulunmuyor.
E-posta şifrenizi sürekli yenileyin
E-posta şifrenizi kolay elde edilecek şekilde doğum tarihi veya çocuklarınızın adı olarak belirlemeyin!
E-posta şifrenizi en az ayda bir değiştirin ve başkalarıyla şifrenizi paylaşmayın.
Kendinize mutlaka alternatif bir e-posta hesabı belirleyin. Eski epostanız ele geçirilirse, yeni şifre için alternatif e-posta hesabı kullanılıyor.
Microsoft ya da MSN başlığı altında gelen ve sizden şifre ya da kullanıcı adını isteyen ve tanımadığınız kişilerden gelen epostaları yanıtlamamak gerekiyor.
İstanbul ofisi devreye giriyor
MİCROSOFT Corporation'ın Redmond adresine yapılacak tebligatın çok fazla zaman alacağından Microsof Türkiye hotmail ve messenger kullanıcılarının savcılık başvurularını şirket merkezine kendisi yönlendiriyor. Yapılan başvuruların İstanbul adresine gönderilmesi halinde Microsoft yetkilileri tebligatı kabul ederek yurt dışıyla gerekli görüşmeleri doğrudan yapıp ilgili bilgileri Cumhuriyet Savcılığına bildiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.