Cuma 05.03.2010

Çantasını sırtına takan Faber Castell, Türkiye'yi pilot bölge belirledi

Anadolu Grubu ve Alman Faber-Castell ortaklığında faaliyet gösteren Adel Kalemcilik, kalemden sonra ilk defa Türkiye'de çanta alanına da girme kararı aldı

Geçen yılı krize rağmen yüzde 17.4 artışla 87.8 milyon TL ciroyla kapatan Anadolu Grubu ve yazılım gereçleri firması Alman Faber Castell'in ortaklığındaki Adel, Türkiye'de okul ve sırt çantası, spiralli lüks defter ve sunum dosyaları pazarına da girdi.

BİR MAĞAZA AÇABİLİRİZ

Faber Castell'in çanta alanında ilk denemesini Türkiye'de yaptığını dile getiren Adel Kalemcilik Genel Müdürü Taner Dursun, "Türkiye Faber Castell'in üçüncü büyük pazarı. Satış yaptığımız üç yeni kategoriden üç yıl içinde 10 milyon TL ciro bekliyoruz. 2010 yılında bir tane Faber Castell mağazası açabiliriz" dedi. Çantada lisanslı ürün yerine adını tosbağadan alan tosback markasıyla girdiklerini dile getiren Dursun, "Disney ile 12 yıllık bir lisans anlaşmamız var. Bunun dışında bir lisans anlaşması yapmayı düşünmüyoruz" dedi. Avrupa Bölgesi isim hakkı Faber- Castell tarafından satın alınan Eberhard Faber'i ve ürünlerini de pazara sürdüklerini dile getiren Turan, bir yandan da antibakteriyel silgi üretimine başladıklarını ifade etti. Geçen yılki krizden en çok premium diye adlandırdıkları 200 - 2 bin 200 euro fiyatındaki ürünlerin yer aldığı lüks segmentinin etkilendiğini dile getiren Turan, "2 bin 200 euroluk kalemlerden 2 bin adet ürettik. 21 adedini Türkiye'de satabildik" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.