Son Güncelleme: Cumartesi 13.03.2010
"Bütün dünyayı esir alacak"
ABD'deki başkanlık yarışında internetten 500 milyon dolar toplayan David Plouffe, seçmenlere ulaşmak için kullandıkları teknolojinin birkaç yıl içinde tüm dünyayı etkisi altına alacağını savundu
TEKNOLOJİ İLE İNSAN BULUŞTU
Kampanya sürecinde e-postalarla gönderdikleri metin ve videoların etkisini karşılaştırdıklarını, insanlar arasında paylaşılan videoların daha etkin olduğunu anlatan Plouffe, "Bizim, kampanyada teknolojik dünyayı kullanarak yaptığımız şey, birkaç yıl içinde bütün dünyayı esir alacak'' dedi. Önceki seçimlerden farklı olarak ABD'deki son başkanlık seçimlerinde teknoloji ve internetin ön plana çıktığını ifade eden Plouffe, başarının sırrını 'teknoloji ile insanı buluşturmak' olarak tanımladı. İnternet, e-posta ve online videonun seçim kampanyasının ana stratejisini oluşturduğunu kaydeden Plouffe, "Aslında dünyada insanların en çok güvendiği kişiler politikacı, doktor ya da bilim adamı değil. İnsanlar, kendine yakın olarak hissettikleri aile fertlerine, akraba, arkadaş ya da yakın dostuna güveniyor. Biz de bu mantığı keşfederek yola çıktık" dedi. Kampanyalarda konuşulanların milyonlarca Amerikalı tarafından bilindiğini, sıradan kişilere internet ve e-posta yoluyla mesajların ulaşmasını sağladıklarını vurgulayan Plouffe, "Sonuçta birini yeni bir ürünü denemesine ikna etmenin en iyi yollarından biri, sizin tanıdığınız biri vasıtasıyla anlatılmasıdır. Birşeyden kardeşimiz, arkadaşımız ya da çevremizdekiler bahsederse ikna olmamız daha kolay olur'' diye konuştu. İnsanlara mobil cihazla ulaşmanın büyük önem taşıdığına dikkat çeken Plouffe, seçimlerde oy veren 68 milyon kişiden kendilerine oy verenlerin yüzde 20'sinin e-posta listelerinde yer aldığını söyledi.
'İNANDIRICILIK ÇOK ÖNEMLİ'
Başarılarının en önemli unsuru olarak mobil iletişim sayesinde insanların büyük bir kısmına ulaşmayı gösteren Plouffe, "ABD'de olduğu gibi dünyanın birçok yerinde özellikle gençler artık gazete okumayı pek sevmiyor. Televizyon reytingleri de eskisi kadar çok yüksek değil. Bizdeki başkanlık seçiminde insanlar televizyonların başında değil, laptopların, bilgisayarların başında gelişmeleri takip etti. İnsanlar artık Facebook, Myspace ve Twitter'a giriyorlar, gördüklerini ve bildiklerini burada herkesle paylaşıyor'' diye konuştu. Kampanya süresince 30 milyon ABD'li ile Barack Obama arasında sıkı bir ilişki kurduklarını anlatan Plouffe, bir diğer önemli nokta olarak yürüttükleri kampanyanın inandırıcılığına ve samimiyetine dikkat çekti. Plouffe, internet olmadan Obama'nın başkan seçilip seçilmeyeceğini bilemediğini ancak teknoloji olmadan çok zorlanacaklarının açık olduğunu söyledi.
EN SON HABERLER
- 1 Fiyatı en çok artan ve azalan ürünler belli oldu
- 2 Almanya ile Türkiye "ekonomik fırsatlar"da buluşacak
- 3 SSK, BAĞ-KUR EMEKLİ VE MEMUR ZAMMI SON DAKİKA: 4 aylık enflasyon farkı kesinleşti!
- 4 Nisan 2024 enflasyon rakamları belli oldu! TÜİK açıkladı
- 5 Otomotiv satışları nisan ayında düştü
- 6 Ücretler zirvede! 100.000 TL maaşa işçi bulunamıyor: Yapılan iş ise...
- 7 Altın gram fiyatı 2300 TL’yi görür mü? İslam Memiş ‘Hazır olun’ diyerek altın için yeni rakamı paylaştı.
- 8 Dilan Polat ve Engin Polat çiftinin davasında flaş gelişme! Yasa dışı bahisi o aplikasyon çözecek
- 9 Hatay yenileniyor! Mehmet Kalyoncu açıkladı: Proje dünyaya örnek olacak
- 10 Konya BŞB - İlan