Giriş Tarihi: 19.3.2010

Elektrik aboneleri için yarış başlıyor

Elektrik dağıtım piyasasının % 30'unu oluşturan Boğaziçi, Trakya, Gediz ve Dicle bölgelerinde ihaleye çıkıldı

ÖZEL sektörün merakla beklediği, elektrik dağıtım piyasasının yüzde 30'unu oluşturan ve 8 milyon aboneye hizmet veren Boğaziçi, Gediz, Trakya ve Dicle elektrik dağıtım bölgelerinin ihalesi için düğmeye basıldı. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bu yıl elektrik dağıtım özelleştirmelerinin tamamlanacağını söyledi. "Enerji Sektöründe Özelleştirmeler Arenası" toplantısına katılan Bakan Şimşek, 4 elektrik dağıtım bölgesi için özelleştirme sürecini başlattıklarını söyledi. Dört bölgenin satışıyla birlikte Türkiye'de elektrik dağıtımının yüzde 78'si de özelleştirilmiş olacak. Yatırımcılar için, ön yeterlilik başvurusu 4 Mayıs'ta sona erecek. Son teklif tarihi ise 22 Temmuz olarak belirlendi. Edinilen bilgiye göre 4 bölge "blok satış" yöntemi ile özelleşecek.
GÖZLER İSTANBUL'DA

Dört dağıtım bölgesinden en önemlisi Boğaziçi Elektrik Dağıtım. Türkiye'nin en büyük elektrik dağıtım bölgesi olan Boğaziçi Elektrik için yerli ve yabancı enerji devleri yarışacak. Enerji Bakanlığı yetkilileri, sadece bu özelleştirmeden 4-5 milyar dolarlık gelir beklediklerini söyledi. Elektrik üretim özelleştirmelerinin de gündemlerinde olduğunu belirten Şimşek, Başkent Doğalgaz'ın da mutlaka bu yıl içinde özelleştirmesini tamamlamayı istediklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.