Pazar 21.03.2010

'Donut'a Türk damak ayarı

Katarlı Almana Grup, ABD'den getirdiği Krispy Kreme adlı 'donut' zincirini Türkiye'de büyütecek. 72 yıldır özel bir yerde formülü saklanan tatlı çöreğin, talep üzerine tuzlusu da üretilip satılacak

Coca-Cola'nın gizli formülünü bilirdik ama ABD'nin ünlü tatlı çöreği 'donut'ın da gizli bir formülü olduğunu yeni öğrendik hem de ABD'nin en ünlü donut markalarından Krispy Kreme'in Başkan Yardımcısı Jim Rogers'tan. 1972'den beri 'donut'ın hamur formülünün gizli tutulduğunu ve çok güvenli bir alanda muhafaza edildiğini belirten Rogers, "Şirkette formülü bilen 4 kişi var. O yüzden firma ortak almıyor sadece franchise ile büyüyor. Ülkelere ise karışım merkezden gidiyor" dedi. Türkiye pazarını bilen Katarlı Almana Grup ile Türkiye'de büyüme kararı aldıklarını ve Türkiye'nin potansiyeline güvendiklerini belirten Rogers, gelişmekte olan bölgeleri kendilerine büyüme stratejisi olarak belirlediklerini bu doğrultuda Ortadoğu, Asya ve Doğu Avrupa'ya yayılacaklarını söyledi.

RAKİP TUTUNAMADI

Rakipleri Dunkin Donuts'ın Türkiye pazarında başarılı olamadığı ile ilgili sorumuza ise Rogers, "Bir ülkede başarılı olup olamamak tamamen o ülkede iş yaptığınız temsilcinizle alakalıdır. Biz açtığımız 6 mağazanın performansından gayet memnunuz" dedi. Krispy Kreme Türkiye Genel Müdürü Ahmet Mürtezaoğlu ise 2012 sonuna kadar sadece İstanbul'da 60 mağaza açacaklarını söyledi. Bunun için yaklaşık 7 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını dile getiren Mürtezaoğlu, Avrupa yakasında iki, Anadolu yakasında da bir üretim tesisi yatırımını da tamamlayacaklarını söyledi. Bu yıl mağaza sayısını 20'ye çıkarmayı planladıklarını ifade eden Mürtezaoğlu, "2012 sonunda yaklaşık 15 milyon dolarlık bir ciro beklentimiz var" dedi.

TUZLU DONUT ÜRETTİLER

Türkiye'de sadece 'tatlı' olarak algılanan 'donut'ları tuzlu üretme çalışmaları yaptıklarını açıklayan Mürtezaoğlu, içi zeytin üstü krem peynirle kaplı acılı, kekikli ve çörek otlu 'donut'lar denediklerini ve kısa vadede satışa sunulacağını kaydetti. Ürün başarılı olursa Ortadoğu'ya Türkiye'den yayılacağını belirten Mürtezaoğlu, "Türk insanı sabah kahvaltıda ya da akşam 5 çaylarında tuzlu ürünler de tatmak istedi. Biz de çayın yanına alternatif olarak ürettik" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.