Giriş Tarihi: 21.3.2010

'Havada battaniye ve yastık satışı krizde yükselen trend'

IATA Başkanı Giovanni Bisignani, krizdeki havayolu şirketlerinin gelirlerini artırmak için yastık, battaniye, kulaklık gibi bazı servis ve ürünlerden ek ücret talep etmenin sektörde yükselen bir trend olduğunu söyledi

Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği (IATA) Başkanı Giovanni Bisignani, havacılık sektörünün içinde bulunduğu sıkıntılı durumu, çıkış stratejilerini ve THY ile ilgili düşüncelerini SABAH'a anlattı. Küresel krizden etkilenen havacılık sektöründe değişik stratejilerin gündeme geldiğini belirten Bisignani, zor durumdaki şirketlerin yolcularından bazı servisler için ek ücret talep etmesinin yükselen bir trend haline geldiğini kaydetti. Seyahat sırasında yolcuların kullandığı battaniye, yastık, kulaklık gibi ürün ve hizmetlerin bazı havayolu şirketleri tarafından ek ücrete tabi olmasının önümüzdeki dönemde yaygınlaşacağını savunan Bisignani, her şirketin farklı gelir stratejesine sahip olduğunu ve kendine göre bir takım önlemler aldığını dile getirdi.
GELECEK ASYA'DA

Bisignani, "Bu bir tercih meselesi ama bu uygulamalar, zor durumdaki sektörde yükselen bir trend haline geliyor. IATA olarak yeni bir e-servis projesini hayata geçirdik. Buna göre havayolu şirketleri seyahat acenteleri ve dağıtım kanalları aracılığıyla uçak biletini alırken söz konusu servisleri müşteriye satabiliyor" dedi. Havacılık endüstrisi açısından bu yılın en kârlı bölgeleri arasında Asya Pasifik ve Latin Amerika'yı gösteren Bisignani, "Havacılık endüstrisinin geleceği Asya'da olacak. Türkiye de Asya ile Avrupa arasındaki ideal merkez konumu ile bunu çok daha iyi şekilde fırsata çevirebilir. Havacılık gücündeki avantajını global pazara taşıması konusunda Türkiye daha etkin olmalı" diye konuştu. Avrupa ve ABD'den olgunlaşmış pazar olarak bahseden Bisignani, gelişmekte olan pazarların tıpkı diğer sektörlerde olduğu gibi havacılıkta da daha fazla öne çıktığını belirtti. '
SEKTÖR ÇOK DAĞINIK'

Havacılık endüstrisinin birleşmeye ve kendi içinde sağlam bir yapılanmaya gitmesi gerektiğini savunan Bisignani, global pazarda değişik büyüklüklerde binden fazla havayolu şirketi bulunduğunu belirtti. Bütün endüstriler arasında en dağınık ve parçalanmış yapıya sahip endüstri olarak havacılığı gösteren Bisignani, "Bunun da nedeni, bizim, ülkeler arasında piyasaya erişimi ve yabancı payını kısıtlayan çok taraflı anlaşmaları içeren bir sistem tarafından yönetilmemiz. Bu ticari özgürlükteki kısıtlamanın sonucu havacılık endüstrisi son 10 yılda her yıl ortalama 5 milyar dolar kayba uğradı" dedi. Değişim zamanının geldiğini belirten Bisignani, bu konuda ilk adımı 2008'de İstanbul'daki yıllık toplantıda attıklarını kaydetti. Bisignani, 2009'da açıkladıkları 'Çok Taraflı ilkeler Anlaşması' metinin çok sayıda ülke tarafından imzalandığını, Türkiye'nin de bu anlaşmaya katkısını beklediklerini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.