Cuma 02.04.2010
Son Güncelleme: Cuma 02.04.2010

Tavan kalktı, fiyat eski tas eski hamam oldu

Akaryakıt fiyatlarının hızlı arttığı dönemde EPDK'nın 2 ay süreyle tavan uygulaması, fiyatları AB standardına getirdi. Tavan bitti, eskiye dönüldü

EPDK'nın açıkladığı 2009 Petrol Piyasası Sektörü raporundan tavan fiyat uygulamasının akaryakıttaki fiyatları Avrupa standardına getirdiği gerçeği de ortaya çıktı. Akaryakıt fiyatlarının beklenenin üstünde arttığını tespit eden EPDK, 25 Haziran 2009'da 2 aylık süre için tavan fiyat uygulamasını hayata geçirmişti. EPDK tarafından dün yayınlanan rapor ise sektörün büyük tepkisini çeken uygulamanın akaryakıt fiyatlarını AB standardına getirdiği gerçeğini ortaya çıkardı. Tavan fiyat uygulaması sürecinde akaryakıttaki vergisiz fiyatlarda AB ile Türkiye arası fiyat farkı kapandı. 6 Temmuz'da ise Kurşunsuz benzin fiyatları ilk kez 102 kuruş ile AB fiyatlarının 1 kuruş altına düştü. Ancak 2 ay süren uygulamanın sonlanmasıyla Türkiye'de akaryakıt fiyatları vergisiz bazda tekrar ivme kazandı. Aralık 2009'da 122 kuruşa ulaşan fiyatlar Avrupa'ya yüzde 19.6'lık fark attı.

5 ŞİRKETİN ELİNDE

EPDK Raporu'na göre, sektörde 53 firma faaliyet gösteriyor. Ancak sektörün yüzde 90'nına 5 şirket hakim. Kalan kısmı 48 şirket paylaşıyor. Türkiye'nin 2008'de 21,7 milyon ton olan ham petrol ithalatı, 2009'da 14,1 milyon tona gerilerken, rafineri şirketlerinin kapasite kullanımı da yüzde 86'dan yüzde 69'a düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.