Cumartesi 03.04.2010
Son Güncelleme: Cumartesi 03.04.2010

Roubini için 350 euro veren otomotivde işler iyi olmalı

Avrupa Tekstil Hazır Giyim Federasyonu (EURATEX) Yönetim Kurulu Üyesi Umut Oran, Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin (OİB), ''kriz kahini'' olarak anılan ABD'li ekonomist Nouriel Roubini'yi 7 Nisan'da konferansa davet etmesini işlerin yolunda olduğunun işareti olarak yorumladı. Bu yıl 3'üncüsü düzenlenen "Tekstil ve Moda Tasarım Günleri''nde konuşan Oran, tekstil sektörünü değerlendirdiği konuşmasının ardından "Bu arada, otomotivcilerde işler iyi herhalde. Bu hafta ekonomi kahini Roubini'nin bir konferansı var, 350 euro ile galiba. Demek ki işler otomotivcilerde iyi'' dedi. Roubini'nin konuşmacı olarak katılacağı konferansın gelirinin OİB Otomotiv Anadolu Teknik Lisesi'ne aktarılacağı açıklanmıştı.

DÜNYANIN 4 KATI DARALDIK

Oran, tektil ve hazır giyimde Avrupa Birliği pazarlarındaki yüzde 4.9'luk daralmaya karşılık, Türkiye'nin ihracatının yüzde 15 gerilediğini belirterek, "Bu daralmayı küresel krize bağlamamız yanlış, bu daralmayı biz yaşamışız. Bizdeki daralma dünyadaki daralmanın 3-4 katı olmuş'' dedi.Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün, rekabet şartları ve yatırım ortamında çok ciddi sorunlar yaşadığını, bunun sonucu olarak giderek kan kaybettiğini ifade eden Oran, ülkenin üretime, istihdama, ihracata ihtiyacı olduğunu, o nedenle bu konuların çok doğru şekilde ele alınması ve teşvik edilmesi gerektiğini, ancak doğru sevk ve idare yapılamadığını vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.