Salı 06.04.2010
Son Güncelleme: Salı 06.04.2010

...'Çıkış' için 14 Nisan'a randevu verdi

Mart ayında krizden çıkış stratejisinin son rötuşlarını yapan Merkez Bankası bu kapsamda atılacak adımları 14 Nisan'da kamuoyuna duyuracak

Çekirdek enflasyon ve ÜFE'nin beklentilerin çok üzerinde yükselmesi, artan enflasyonun genel fiyatlama davranışlarını bozabileceği endişesini artırırken, Merkez Bankası'nı çıkış stratejisini açıklamak için harekete geçirdi. Banka, mart ayındaki faiz toplantısının ardından yakın dönemde enflasyon beklentilerinde gözlenen artışın genel fiyatlamada bozulmaya yol açması halinde parasal sıkılaştırmaya erken gidebileceğini vurgulamıştı. Enflasyondaki yükselişten rahatsız olan Merkez, çıkış stratejisini 14 Nisan Çarşamba günü duyuracağını açıkladı. Merkez Bankası'ndan verilen bilgiye göre, aynı gün İstanbul'da saat 14.00'te konuyla ilgili bankaları bilgilendirmek üzere, Türkiye Bankalar Birliği ile basına kapalı bir toplantı düzenlenecek. Bankaların genel müdürlerinin katılımıyla yapılacak toplantıda konuyla ilgili teknik sorular yanıtlanacak. Merkez Bankası'nın internet sitesinde 14 Nisan'da yayınlanacak bir metinle söz konusu adımlar kamuoyuna duyurulacak. Para politikası çıkış stratejisi, Merkez Bankası Para Politikası Kurulu'nun 13 Nisan'da yapacağı toplantıda sonuçlandırılacak.
İLK ADIM MAYISTA ATILABİLİR
Küresel krizin patlak vermesi ile politika faizlerini toplam 10.25 puan indirerek yüzde 6.5'e çeken Merkez, ayrıca 3 aylık TL ve dolar repo ihaleleri başlatmıştı. Merkez Bankası, bankaların Türk Lirası zorunlu karşılık oranlarını 1 puan, döviz karşılık oranlarını ise 2 puan indirmişti. Ayrıca reel sektörün desteklenmesi için ihracat reeskont limitlerini 2.5 milyar dolara çıkarmıştı. Ekonomistler şimdi alınan bu önlemlerden öncelikle hangilerinin geri çekileceğini tartışıyor. Uzmanlar, çıkış stratejisinin mayısta repo süresinin kısaltılmasıyla ya da döviz karşılıklarının artırılması ile başlayabileceğini, faiz artırımının ise yılın ikinci yarısında geleceğini öngörüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.