Çarşamba 07.04.2010
Son Güncelleme: Çarşamba 07.04.2010

KOBİ'ler bastırınca özel markalı ürüne sınır kalktı

Marketlerin özel markalı ürünlerine getirilen yüzde 20'lik sınır KOBİ'ler ve marketlerin ısrarları sonucu Perakende Yasa Taslağı'ndan çıkarıldı. Son gelişme hem marketleri hem de üreticiyi mutlu etti

Özellikle indirim marketlerinin yoğun olarak satışını yaptığı Private Label (PL) olarak bilinen özel markalı ürünlere getirilen yüzde 20'lik sınır Perakende Yasa Taslağı'ndan çıkarıldı. Özel Markalı Ürünler Tedarikçileri Derneği (PLAT) Başkanı Mete Buyurgan, "Maddenin tasarıdan çıkarıldığı bilgisi yazılı olarak bildirilmedi ama sözlü olarak bize ulaştı, çıkarıldığını duyduk" dedi. Dernek olarak bu sınırın kalkması için çok uğraştıklarını, son gelişmenin sektör açısından sevindirici olduğunu söyleyen Buyurgan, "Türkiye'deki hızlı tüketim malları pazarının yüzde 10-15'ini özel markalı ürünler oluşturuyor. Sınırın kalkmasıyla olası 40 - 45 bin istihdam kaybının da önüne geçildi" dedi.
OTOPARK MADDESİ TARTIŞILIYOR

BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç sattıkları ürünlerin yüzde 60'ını oluşturan özel markalı ürünlere getirilen sınırın kalkmasıyla tüketicinin en büyük kazancı sağladığını söyledi. Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin ise sözlü olarak maddenin taslaktan çıkarıldığının kendilerine iletildiğini bunun KOBİ'ler açısından çok önemli bir gelişme olduğunu söyledi. Özel markalı ürünlere getirilen sınırlamanın kalkmasından sonra şimdi de hipermarket yöneticileri raf bedeline getirilen yüzde 2'lik sınırlama ile 400 metrekare üzerindeki mağazalara getirilen otopark şartının da hafifletilmesi üzerinde çalışılıyor.
ÜLKELERE GÖRE PL'İN PAZARDAN ALDIĞI PAY
Dünyada özel marka en çok temizlik ve kişisel bakım ürünleri ile gıdada tercih ediliyor.
İngiltere...................44
İsviçre .....................44
Almanya ..................27
İtalya .......................26
Türkiye ...................10
GALİP AYKAÇ
BİM CEO'su
Private label satışlarımızın yüzde 60'ını oluşturuyor. Getirilen yüzde 20 sınırının kalkması sektör açısından önemli. Şu sıralar yeni özel markalı ürünler üretmek için çalışıyoruz.
METE BUYURGAN
Plat Başkanı
Türkiye'de 2 bine yakın özel markalı ürün üreten KOBİ var. Getirilen sınırlama hem ekonomi hem de istihdam açısından büyük bir kayba neden olacaktı. Giriş bedelleri KOBİ'lerin altından kalkacağı rakamlar değil ne yazık ki.
HAKAN ERGİN
Metro Genel Müdürü
Son gelişme yaklaşık 10 gün önce deklare edildi. Özel markalı ürünlerin pek çoğu yurtdışından geliyor gibi görünüyor ama çoğu Türkiye'de üretiliyor. Biz de ciddi bir mağduriyet yaşayacaktık ama son alınan karar sevindirdi. Gelecek yıl marketlerde satılacak 400 özel markalı ürün üreteceğiz.
NİHAT ÖZDEMİR
Kiler Genel Müdürü
Bu karar ağırlıklı olarak indirim marketlerini etkileyen bir karar. Yasak olan ya da ciddi sınırlandırma getirilen her şey sektörde olumsuz sonuçlar doğuruyor. Bu açıdan bakıldığında verilen karar hayırlı olmuş.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.