Cuma 09.04.2010
Son Güncelleme: Cuma 09.04.2010

Gökyüzünde İngiliz-İspanyol nikâhı

İngiliz havayolu şirketi British Airways ile İspanyol Iberia Havayolları birleşiyor. İki havayolu şirketinin yılda 400 milyon euro tasarruf edeceği anlaşmayla yeni şirketin adı International Airlines Group oluyor

İspanyol Iberia Havayolları ile İngiliz British Airways, uzun süredir beklenen birleşme anlaşmasına sonunda imza attı. Birleşme sonucu toplam 408 uçaklık filoya ulaşan şirket, gelir açısından dünyanın en büyük üçüncü havayolu firması konumuna yükseldi. British Airways hissedarları birleşmeyle oluşan yeni şirketin yüzde 55'ine, Iberia hissedarları ise yüzde 45'ine sahip olurken şirketin yönetim merkezi Londra olarak belirlendi. Anlaşma sonucu şirketin piyasa değeri 7.8 milyar dolar civarına ulaştı. Birleşmenin, havayollarına yılda 400 milyon euro tasarruf sağlaması bekleniyor. Yeni şirket, "International Airlines Group'' olarak adlandırılacak ancak British Airways ve Iberia markaları normal çalışmalarını sürdürecek. Grubun yılda 58 milyondan fazla yolcu taşıması bekleniyor. British Airways CEO'su Willie Walsh, birleşmenin şirketler için olduğu kadar müşteriler açısından da olumlu bir gelişme olduğunu belirterek, oluşturulacak geniş müşterek ağ ile operasyonun destekleneceğini ifade etti. Iberia Başkanı ve CEO'su Antonio Vazquez ise birleşmenin gelecekte havayolu sektörü için önem taşıdığını vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.